Estrena del documental ‘Maragall i la Lluna’

27/01/2021

El documental Maragall i la Lluna s’estrena el pròxim divendres 29 de gener (20 h) a diverses sales de cinema de tot Catalunya. En col·laboració amb aquesta presentació, i amb l’objectiu de complementar i ampliar el contingut de la producció audiovisual, la Fundació Lluís Coromina prorroga l’exposició Pasqual Maragall mira, 10 anys després de l’Espai Isern Dalmau fins al dissabte 27 de febrer.

Produït per BNC Produccions i la Fundació Catalunya Europa, el documental Maragall i la Lluna és un retrat íntim i colpidor de la trajectòria personal i política de Pasqual Maragall. A través de 54 testimonis que van conèixer i intercanviar experiències amb el polític català, el documental va molt més enllà de la vida personal de Maragall i també permet entendre la transformació de la ciutat de Barcelona i la situació actual del país. El fil conductor de l’audiovisual és la veu narrativa de Lluna Pindado, una noia que va conviure amb Pasqual Maragall en la seva època d’alcalde, quan es va instal·lar a casa seva per entrar en contacte amb el barri de Roquetes, al districte de Nou Barris. Vint-i-vinc anys després d’aquest període de convivència, la jove inicia una recerca que comença amb el record d’aquells dies i que la porta a descobrir la vida i trajectòria d’un polític singular i representatiu de la història de Catalunya.

Dirigit per Josep M. Mañé i Francesca Català, el documental es va estrenar al BCN Film Fest el mes de juny de 2020 i a la Setmana Internacional de Cinema de Valladolid el mes d’octubre. En la pel·lícula hi apareixen testimonis de personalitats reconegudes com Jordi Pujol, Iñaki Gabilondo, Diana Garrigosa, José Montilla, Salvador Saquella o Artur Mas, entre d’altres.

La Fundació Lluís Coromina ha volgut col·laborar amb l’estrena del documental als cinemes i ha prorrogat l’exposició Pasqual Maragall mira, 10 anys després de l’Espai Isern Dalmau fins a finals de febrer. D’aquesta forma, els espectadors que ho desitgin podran ampliar el retrat de Maragall visitant la mostra de fotografies que l’emblemàtic polític va realitzar amb el seu telèfon mòbil entre els anys 2008 i 2010. Els horaris de visita de l’exposició són de dimarts a divendres de 17 h a 20 h, i dissabtes de 10 h a 13 h, amb aforament limitat.

Consulta les sales de cinema on es projecta el documental ‘Maragall i la Lluna’ en aquest enllaç.