HISTÒRIA

La Fundació LLuís Coromina, constituïda per l’empresari Lluís Coromina Isern l’any 2007, desenvolupa activitats en l’àmbit de les arts, de l’atenció a les persones, de la preservació de la natura i els animals i de l’entorn paisatgístic. La Fundació té cinc seus: l’Espai Eat Art, l’espai El Puntal – laboratori de les arts i l’espai Garage a Banyoles; l’espai La Perpinyana a Porqueres i l’espai Isern Dalmau, a Barcelona.

L’Espai Eat Art està especialitzat en temes d’art i alimentació des d’una vessant multidisciplinària.

El Puntal es constitueix com a laboratori creatiu on hi ha instal·lades les entitats teatrals Cor de Teatre i Eironeia, la productora Alter Sinergies – organitzadora del Festival de música (a)phònica i Càntut–, la gestora cultural de la revista bonart i el grup de música experimental Cabosanroque. També la productora de cinema d’Albert Serra, Andergraun Films. Així com projectes d’art outsider amb la col·laboració de la Fundació Mas Casadevall i Fundació Estany. També difon els fons d’art de Lluís Vilà, Rafael Marquina, Josep Ponsatí, Carles Fontserè, entre altres.

L’Espai Isern Dalmau es defineix com un espai de coworking cultural i social i on també es duran a terme exposicions d’art contemporani amb temàtica social. Hi haurà en permanència Andergraun Films i Plant for the Planet, així com la resta d’entitats a l’entorn de la fundació de manera esporàdica.

L’Espai Garage és l’àrea social i educativa de la fundació per tal de difondre valors en els camps de les arts, la mobilitat, l’esport, el paisatge, l’educació, la ciència i la tecnologia. Amb una col·laboració amb el club Banyoles Slot.

La Perpinyana esdevé un centre d’acollida temporal d’aus exòtiques. Dins l’àmbit de la natura la fundació també col·labora amb la Fundació Mona, Conservation ICZ i l’Associació Ave Fènix, entre altres.

ESPAI EAT ART

El mes d’octubre 2010 i durant les festes de Sant Martirià de Banyoles es va inaugurar la nova etapa de l’Espai Eat Art  i que, fins al moment, coneixíem amb el nom de l’Espai d’Art Contemporani Lluís Vilà i, encara més anteriorment, com a galeria Cort. Un canvi de nom, de funcionament i de línia que vol ser un centre de referència sobre el concepte artístic d’Eat Art -art del menjar– i del qual l’artista banyolí en fou un dels màxim exponents a nivell català. Durant aquests anys hi ha exposat noms de referència del món de l’art i el menjar com Ferran Adrià, Els germans Roca, Pere Arpa… fotògrafs com Francesc Guillamet i Tino Soriano o escultors multidisciplinars com Joan Crous, Fran Aleu i Xavier Escribà, entre altres. Cal destacar els dissenyador industrials Andreu Carulla, Pere Gifre, Enserio, Rafael Marquina o Daniel Molina. L’espai també ha rebut el suport de crítics gastronòmics con Salvador García-Arbós, Jaume Fàbrega o Jaume Coll.

L’espai a partir del 2020 farà alhora una doble funció, per una banda de centre cultural i, per altra part, d’espai de residència d’autors, biblioteca especialitzada, així com conferències i tallers creatius d’eat art. En aquest sentit, l’espai no només ha treballat amb el món de l’art sinó amb la resta de teixit social amplificant el discurs de la dimensió social de la cultura.

EL PUNTAL

És un lloc de trobada, de reflexió, d’art, de coneixement, de mecenatge, d’intercanvi i d’aprenentatge de les arts. Un laboratori de la creativitat on s’allotgen empreses culturals i artistes – Andergraun Films – Alter Sinergies – Bonart cultural – Eironeia – Cor de Teatre – Fundació Estany i Cabosanroque.

Disposa d’un espai multifuncional “Showroom” on s’exposen de manera permanent les obres dels autors contemporanis: els dissenyadors Rafael Marquina i André Ricard, el fotògraf Yurian Quintanas, l’escultor Josep Ponsatí, el cineasta Albert Serra, els escultors sonors Cabosanroque… Alhora és un espai destinat a accions i activitats vinculades a les arts visuals contemporànies, així com jornadas de reflexió sobre el món contemporani

ESPAI ISERN DALMAU

L’espai Isern Dalmau neix en reconeixament a Eusebi Isern Dalmau. Destacat prosista, poeta, advocat, col·leccionista d’art i dinamitzador cultural, així com avi matern del president de la fundació.

Es defineix com un espai multidisciplinari que hibrida la funció expositiva alhora que també la de punt de trobada per acreadors de les arts visuals contemporànies i de l’entorn social.

En les seves instal.lacions s’hi allotja la productora cinematogràfica Andergraun Films i l’associació Plant for the Planet, sensibilitzada en la reforestació en l’àmbit mundial.

GARAGE

És l’espai educatiu de la Fundació. Un espai d’slot (Scalèxtric) reinventat com a espai d’aprenentatge disruptiu per visualitzar la història de la mobilitat i de la mobilitat elèctrica -verda-  en particular. Un espai de debats i conferències entorn del patrimoni cultural de l’automoció de Catalunya. Amb la complicitat de Banyoles Slot, Garage es converteix en un node d’interacció entre les Arts, l’educació i el Paisatge.

LA PERPINYANA