XXII Biennal d’Art Contemporani Català, de l’11 de març fins al 19 de juny a l’Espai Isern Dalmau

05/03/2021

La galeria d’art Canals, Bonart Cultural i la Fundació Lluís Coromina organitzen la XXII Biennal d’Art Contemporani Català, una mostra especial que vol ser un homenatge als 591 artistes que han format part de l’exposició des de l’any 1977, i que inclourà obres de diferents autors que han participat a l’exposició bianual, així com un audiovisual de l’artista Joan Fontcuberta. La nova edició s’inaugura l’11 de març (18:30 h) a l’Espai Isern Dalmau de Barcelona amb un acte que, a causa de la crisi sanitària, només comptarà amb l’assistència presencial dels organitzadors i artistes vinculats a la mostra. L’acte es retransmetrà en directe a través del compte d’Instagram de la Fundació Lluís Coromina: @fundaciolluiscoromina.

La Biennal d’Art Contemporani Català celebra la seva 22a edició amb una mostra dissenyada especialment per l’ocasió, amb la curadoria de Josep Canals i la col·laboració de Ricard Planas, crític d’art, editor de la revista Bonart i director de la Fundació Lluís Coromina. L’exposició es podrà visitar fins al 15 de juny a l’Espai Isern Dalmau (Barcelona) de la Fundació Lluís Coromina i comptarà amb dues vessants: la selecció de diferents obres de petit i mitjà format de més de deu autors i artistes que han participat a la biennal durant els darrers anys: Ignasi Aballí, Enric Ansesa, Sergi Barnils, Tom Carr, Lúa Coderch, Xavier Escribà, Lourdes Fisa, Joanpere Massana, Roser Oduber, Yurian Quintanas i Perejaume.
Les obres seleccionades, que provenen de diferents fons, dels propis artistes, de la galeria Canals, Bonart Cultural, la Fundació Lluís Coromina i la Fundació Vila Casas.

Per altra banda, la XXII Biennal d’Art Contemporani Català també inclourà un videoart de l’artista Joan Fontcuberta. A través d’una pantalla gegant, aquesta proposta audiovisual ideada especialment per l’ocasió reflectirà l’obra dels 591 artistes que han participat a la biennal des de l’any 1977, quan es va inaugurar per primera vegada a Sant Cugat del Vallès. Tal i com explica l’autor Joan Fontcuberta, “aquest vídeo és un homenatge a la Biennal d’Art Contemporani Català”, però també es tracta d’una obra de “reciclatge crític”, en la qual l’autor relaciona la mostra d’art amb l’impacte de les noves tecnologies.

Aquesta edició especial de la Biennal d’Art Contemporani Català es podrà visitar de març a juny a Barcelona, però també estarà disponible a la Fundació Cabanas de Sant Cugat del Vallès entre els mesos de maig i agost. Aquest segon espai expositiu, situat al municipi on es va dur a terme la primera edició de la Biennal, comptarà amb la participació d’altres artistes vinculats a la mostra com Carmen Anzano, Martín Carral, Pep Codó, Neus Colet, Carles Delclaux i Maria Fabre. A partir del 18 de juny, un cop finalitzada l’exposició de l’Espai Isern Dalmau, s’ampliarà l’espai expositiu de la Fundació Cabanas de Sant Cugat amb el vídeo artístic de Joan Fontcuberta i altres obres, que es podran visitar fins al 30 d’agost.

La XXII Biennal d’Art Contemporani Català es podrà visitar de l’11 de març al 19 de juny a l’Espai Isern Dalmau de Barcelona (Carrer Mallorca, 305), de dimarts a divendres de 17 h a 20 h i els dissabtes de 10 a 13 h. Les visites es realitzaran seguint els protocols de sanitat.

Per a més informació de la segona part de la mostra de la XXII Biennal d’Art Contemporani Català, exposada a la Fundació Cabanas de Sant Cugat del Vallès, podeu fer clic aquí.