Xiaolu Zang s’enduu el Premi Fundació Lluís Coromina del Concurs Internacional de Música Maria Canals

28/03/2024

Un any més, la Fundació Lluís Coromina ha col·laborat amb el Concurs Internacional de Música Maria Canals a través de l’apartat Premis Concert. La 69ª edició d’aquest certamen ha tornat a comptar amb el Premi Fundació Lluís Coromina, que dona l’oportunitat a un dels finalistes d’oferir un concert dins el marc de la programació d’estiu de l’Auditori de Girona, dotat en 1.500 euros. Enguany aquest guardó se l’ha endut el xinès Xiaolu Zang, guanyador dels concursos internacionals de Verona i Mayenne i, també, del primer premi d’aquest certamen.

El Concurs Internacional de Música Maria Canals va tenir lloc entre el 10 i el 21 de març al Palau de la Música Catalana i va reunir més d’una setantena de pianistes joves de 32 països diferents. La competició, que és la més antiga en el seu gènere a Espanya, va repartir premis per valor de 80.000 euros a més d’una trentena de recitals i concerts remunerats per al guanyador i altres finalistes.

Paral·lelament, l’associació del Concurs Internacional de Música Maria Canals té un calendari d’activitats divulgatives, educatives i socials, conegut com OFF Concurs, amb el que fa anys que lluita per trencar les barreres socials, culturals i ideològiques que tradicionalment han allunyat l’accés majoritari a les pràctiques musicals, sobretot en l’àmbit de la música clàssica i el piano. Vol apropar la música a tothom i conscienciar sobre l’essencialitat que té la música en el nostre desenvolupament personal.