Una visió evolutiva de l’energia, amb Pere Monràs, a l’Espai Eat Art

05/12/2018

La Fundació Lluís Coromina ha organitzat per al proper dissabte 15 de desembre a l’Espai Eat Art, la conferència Una visió evolutiva de l’energia a càrrec de Pere Monràs (Biomimetics Sciences Institute). El marc de la conferència serà: “De l’energia natural de l’animisme a la fe cega que il·lumina. De la raó que entén a la consciència que comprèn. I ara, cap a on?”.

Pere Monràs és metge oncòleg, llicenciat en Medicina per la Universitat de Barcelona i format en el Memorial Sloan Cancer Center de Nova York. Ha estat director general de la Corporació Sanitària del Parc Taulí durant 17 anys i president de la Unió Catalana d’Hospitals. Després d’una llarga etapa dedicada a la salut de les persones i, més tard, a la de les organitzacions, en els darrers anys ha dedicat els seus esforços a desenvolupar projectes disruptius amb alt impacte social. Entre altres iniciatives ha estat fundador del Cercle pel Coneixement, així com de Sangaku (serveis educatius) i hèlix3c (concept factory). Actualment és president del Biomimetics Sciences Institute, Fundació dedicada a la difusió i promoció de la Biomimètica.

Aquest acte s’enmarca dins l’exposició “Ultraenergia, la joguina elèctrica com a realitat anticipada” on el valor de la energia va més enllà de l’energia entesa com un àmbit restrictiu de la ciència que es desvincula de la filosofia, de les arts i les ciències socials. L’energia humana -o transhumana- és l’única amb capacitat per transformar la realitat que ens envolta i revertir el mal que fem a la terra.