Una escultura de Lluís Vilà present en el Festival Pepe Sales que homenatge el crític i pensador J.E. Cirlot

22/01/2014

Imatge

El centre cultural la Mercè de Girona acollirà el dijous 23 de gener, a les vuit del vespre, l’acte d’obertura del festival Pepe Sales, dedicat enguany a Juan Eduardo Cirlot i organitzat per La Penyora Cultura. L’acte s’iniciarà amb la inauguració d’una mostra d’arts, que es podrà visitar fins el 4 de febrer, i que s’inspira en l’irrealisme i l’al·literació de ‘La dama de Vallcarca’, poema surrealista de l’autor. Comissariada per Jofre Oliveras, l’exposició compta amb la participació d’importants noms de l’escena catalana entre els quals el banyolí Lluís Vilà, que exhibeix una escultura en forma de pa de bronze d’on hi surt una mà. La resta d’artistes presents són Santi Moix, Pep Admetlla, Narcís Coderch, Roser Oliveras, Pere Bellès, Provi Casals, Toni Agustí, Pep Camps, Montse Costa, Quim Serrano, M. Àngels Feliu, Kiko Yraola, Ivan Morales, Pau Baena, Miguel Fernández, Pia Crozet, Carme Sanglas, Josep Perpinyà, Micheál Wittherosgien, Lluís Vilà, Xano Armenter, Mim Juncà, Pep Aymerich, Jordi Esteban, Andrés Siri, Cristina Lliurat, Joan Reventós, Twin Sisters i el mateix Jofre Oliveras.

Juan Eduardo Cirlot (Barcelona, 1916-1973) és una de les personalitats més interessants i amagades de la nostra cultura i de la cultura europea. Un personatge pròxim i dual, autodidacta i obsessionat per les dones imaginàries. Amic de Buñuel i Dalí, poeta surrealista, músic dodecafònic, crític d’art, teòric i estudiós dels símbols… Sempre amb una certa autosuficiència aristocràtica que l’allunyava dels seus contemporanis, Juan Eduardo Cirlot va mostrar un gran interès per les disciplines hermètiques, l’esoterisme i la màgia, el món ocult del misteri i dels somnis. Amb una desena de poemaris i una dotzena d’assaigs publicats, va formar part d’un corrent minoritari i extravagant de les nostres lletres. També va escriure un llibre d’aforismes: ‘Del no mundo’.