Un concert cada dia de gener: el bateria Ramon Prats presenta el projecte ‘SOLOT’ a l’Espai Eat Art

28/12/2022

De l’1 al 31 de gener, l’Espai Eat Art de Banyoles acollirà cada dia a les 21 h el concert improvisat SOLOT del bateria banyolí Ramon Prats. Inspirat per l’espai, el públic assistent, el so i les idees musicals que apareixeran cada vespre, l’artista oferirà un concert només de bateria i totalment improvisat, que variarà segons el context i l’entorn. Les entrades tindran un preu de 3€, i es podran adquirir el mateix dia de l’actuació. Així mateix, les persones interessades també podran adquirir un abonament per 15€ i assistir a totes les actuacions que desitgin.

Presentat l’any 2019 amb una gira arreu de la península ibèrica, en què Ramon Prats va tocar cada dia en una ciutat diferent, el projecte SOLOT neix l’any 2010 després d’una estada a Nova York. Amb la intenció de trobar-se a si mateix, el bateria banyolí presenta aquesta proposta a Banyoles, i ho fa a l’Espai Eat Art de la Fundació Lluís Coromina, amb un concert improvisat de bateria cada dia de gener. Una proposta que neix de les següents reflexions de l’artista:

Quan improvisem, en la música o en la vida mateixa, perquè prenem les decisions que prenem? Què fa que ens decidim per una cosa i no per una altra? De quina manera actuem un cop hem pres les decisions? I com reaccionem a les conseqüències de les nostres decisions i dels nostres actes?

Si pensem que JO actuo com JO sóc, i que JO sóc com JO actuo, llavors tenim dues variables d’aquest JO que són susceptibles de ser canviades per alimentar aquest cercle: la persona i els actes.

És com si cada dia tingués una conversa amb un desconegut, i aquestes converses, d’alguna manera, em faran canviar. I això farà canviar la música. I la música em farà canviar a mi.

Totes les actuacions tindran lloc a les 21 h, a excepció del dimecres 11 de gener, que el concert es durà a terme a les 11 h, coincidint amb l’horari de mercat. Les entrades (3€) es podran adquirir cada dia abans de cada concert i l’aforament serà limitat.