Taller i exposició del fotògraf Tino Soriano a Vic, dins el Festival Revela’t

15/09/2021

El fotògraf Tino Soriano presenta l’exposició CurArte a la 9a edició del Festival Revela’t, el Festival Internacional de Fotografia Analògica Contemporània que tindrà lloc en diverses localitats catalanes com Vilassar de Dalt, Barcelona o Vic, entre d’altres. Cedida per la Fundació Lluís Coromina, la mostra d’imatges estarà exposada del dissabte 18 de setembre al dimarts 12 d’octubre a la Sala d’Exposicións del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) de Vic. Així mateix, el dissabte 9 d’octubre, el fotògraf impartirà el taller de fotografia Anatomía de una foto a la Farinera de Vic, activitat inclosa també dins la programació del festival.

Exposició CurArte

CurArte de Tino Soriano és un reportatge fotogràfic realitzat durant les últimes quatre dècades que posa en relleu l’art de curar, i dona visibilitat a l’esforç i la constància dels professionals del món sanitari. L’exposició, que es va poder veure el mes de març a la sala d’exposicions de DKV a Saragossa, és un recull de fotografies realitzades a l’Institut Mental de Barcelona i altres institucions sanitàries, així com d’imatges de moments i vivències succeïdes durant la pandèmia de la Covid-19 i d’altres facetes del món sanitari que tot sovint queden invisibilitzades. Les fotografies d’aquest reportatge estan recollides en un fotollibre del mateix autor titulat CurArte, 40 años fotografiando la sanidad española.

Cedida per la Fundació Lluis Coromina, l’exposició CurArte es podrà visitar a la Sala d’Exposicions del COAC-Vic del dissabte 18 de setembre al dimarts 12 d’octubre, dins la programació de la 9a edició del Festival Revela’t. L’horari de visites és de 10 h a 14 h i de 16 a 20 h els dies laborables, i de 10 h a 21 h els caps de setmana. Es pot trobar més informació en aquest enllaç.

Taller Anatomía de una foto

Dins la programació del mateix festival, Tino Soriano impartirà el taller Anatomía de una foto, on proposarà una revisió dels temes que més preocupen als aficionats quan practiquen fotografia: l’aproximació a les persones per aconseguir retrats amb empatia, l’espontaneïtat de les fotografies de carrer, les composicions efectives amb enquadraments insòlits o el control de les emocions i del color sense el recurs de programes informàtics, entre d’altres.

L’activitat, destinada a fotògrafs que vulguin millorar la seva eficàcia al captar imatges, tindrà lloc el dissabte 9 d’octubre durant tot el dia a la Farinera de Vic. Es pot trobar més informació del taller en aquest enllaç.

Tino Soriano

Fotògraf vinculat a la Fundació Lluís Coromina que ha estat premiat per l’Organització Mundial de la Salut i per l’Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i Balears, gràcies als seus reportatges fotogràfics i la seva tasca divulgativa en el món de la sanitat. Ha treballat como a fotògraf en dotzenes d’hospitals de tot el món i ha col·laborat amb diverses entitats mèdiques, amb l’objectiu de documentar amb espontaneïtat uns espais que són de difícil accés per a les càmeres fotogràfiques. A dia d’avui, Tino Soriano treballa en un projecte sobre medicina tradicional a diversos països amb National Geographic, on hi col·labora des de fa més de vint anys.

Tino Soriano ha obtingut també la Lente de Plata Mexicana i ha estat guardonat amb diversos premis Fotopress, el Premi al Fotògraf Espanyol de l’Any de Fujifilm, el Premi Piedad Isla o el Premi Nacional de Comunicació de la Generalitat de Catalunya, entre d’altres.