‘SOM Can Xapes’, el llibre que recull la història de l’emblemàtic restaurant de Cornellà del Terri

11/12/2020

L’associació AD Iniciatives Socials i el restaurant Can Xapes de Cornellà del Terri presenten la publicació SOM Can Xapes, un llibre d’alta gastronomia, tradició i cuina de mercat amb fons social que ha comptat amb la col·laboració de la Fundació Lluís Coromina. La presentació oficial tindrà lloc el pròxim dimarts 15 de desembre a les 11 del matí a l’Aula Magna de la Casa de Cultura de Girona. L’acte comptarà amb les participació de Lluc Quintana, xef del restaurant Can Xapes; Concepció Martínez, directora general de l’associació AD Iniciatives Socials; Josep Maria Fonalleras, escriptor encarregat del pròleg del llibre, i Laura Pinyol, periodista que obrirà i donarà la benvinguda a la presentació.

El llibre SOM Can Xapes explica la història d’aquest emblemàtic espai de Cornellà del Terri que va néixer com a carnisseria, va esdevenir un cinema de poble i un cafè, i, finalment, es va convertir en un dels temples gastronòmics més apreciats i valorats de les comarques de Girona. Després d’aquest llarg recorregut, l’espai de Can Xapes ha tornat a néixer i s’ha reinventat gràcies a dos factors: per una banda, la recuperació del restaurant i la implicació d’un nou equip format per Conxi Martínez, Lluc Quintana i Conrad Johera; per l’altra, l’adaptació de l’antic cinema per desenvolupar-hi el programa Tr3s Accions, una escola de formació laboral per aprendre els oficis relacionats amb l’hostaleria, impulsada per per AD Iniciatives Socials.

AD Iniciatives Socials, una associació social i sense ànim de lucre que que vetlla per garantir i oferir un futur millor a infants i joves que no han gaudit de les condicions d’igualtat d’oportunitats, ha estat la impulsora i l’encarregada de donar forma a la publicació SOM Can Xapes. Publicat amb l’editorial Efadós, el llibre recull la història de l’espai des dels seus inicis fins a dia d’avui i, amb la cuina com a fil conductor, també inclou receptes i secrets del restaurant, considerat el “millor restaurant amb personalitat del Pla de l’Estany” pel programa Joc de Cartes de TV3. La Fundació Lluís Coromina hi ha col·laborat amb l’assessorament editorial, les imatges gastronòmiques de Francesc Guillamet i l’article sobre art i alimentació de Ricard Planas, director de la fundació.

L’acte de presentació de SOM Can Xapes tindrà lloc el dimarts 15 de desembre a  les 11 del matí a la Casa de Cultura de Girona. Per assistir-hi cal confirmar assistència al correu electrònic info@adgirona.cat o al telèfon 972 21 59 17.

El llibre ja es pot adquirir a través de la pàgina web del restaurant Can Xapes.