Rosa Gratacós, un referent en educació de l’art

09/12/2011

Rosa Gratacós i Massanellas, llicenciada i doctora en Belles Arts per la UB i professora emèrita de la UAB és un referent de l’educació de l’art. Gratacós, una banyolina que viu des de fa molts anys a Barcelona, va visitar l’espai Eat Art recentment per començar a establir col·laboracions amb el centre.

Rosa Gratacós Massanellas ha realitzat la seva tasca acadèmica i investigadora entorn a dues línies: la formació dels professors d’Educació Primària en el camp de les arts plàstiques i la investigació sobre la percepció de l’art i la integració social per part de les persones cegues. També ha dissenyat i implantat diverses accions culturals adreçades a la difusió de l’art i el patrimoni cultural per a persones invidents, participant en projectes nacionals i estrangers. Entre els premis recents ha rebut el el XVII Premi Mestres 68 – 2010  en l’apartat de Premi Personal a la proposta presentada: reconeixement a la tasca desenvolupada en el món de l’educació.

A la fotografia, Rosa Gratacós i Anna Bahí, coordinadora de l’espai eat art.