Robert Bellsolà: “El nostre somni és convertir-nos en el primer equip català que participa al Tour de França”

30/06/2020

La Fundació Lluís Coromina ha seguit el dijous 25 de juny amb el vuitè diàleg del cicle de converses en directe a través d’Instagram. El gironí Robert Bellsolà, propietari de les fleques Antiga Casa Bellsolà i responsable de l’equip de ciclisme d’èlit Sub-23 Antiga Casa Bellsolà-Girona Cycling Team, ha estat el protagonista de la xerrada amb el director de la fundació, Ricard Planas.

La conversa va començar fent referècia a la situació actual i excecional causada pel COVID-19, i com aquesta havia afectat a l’equip de ciclisme. Bellsolà va explicar que  havia provocat un gran trastorn a l’equip ja que els seus ciclistes, especialment els internacionals, havien hagut de parar els seus entrenaments i havien hagut de tornar als seus països natals.

Després de parlar de l’Espai Eat Art, on antigament hi havia viscut l’artista Lluís Vilà i on actualment hi conviuen cultura i esport, el director de la Fundació es va centrar en la faceta més artística del convidat, qui també exerceix com a director i productor de cinema. Ricard Planas va preguntar què havia dut a una persona del món del cinema i de la producció audiovisual a crear un equip de ciclisme professional, i perquè aquest s’havia establert a Banyoles.

El gironí va iniciar la seva resposta parlant dels seus orígens, els quals es remunten al 1892, quan la seva família es va iniciar en el món de l’artesania flequera. Després de parlar del context històric, Robert Bellsolà va parlar de la seva funció com a gerent de les set fleques artesanes Antiga Casa Bellsolà, situades a la ciutat de Girona, i de la seva passió per el ciclisme. Arrel d’una trobada amb l’ex ciclista professional Johnny Weltz, i gràcies al patrocini de l’empresa flequera de Bellsolà, va néixer el projecte de l’equip professional de ciclisme Antiga Casa Bellsolà-Girona Cycling Team. El convidat va explicar que aquestes dues facetes més professionals li permetien desenvolupar la seva passió per l’audiovisual i el cinema, generant continguts al voltant de les seves vivències com a ciclista.

A continuació, el protagonista d’aquest novè diàleg va anunciar que enguany l’equip ciclista ha decidit ascendir a la categoría Èlit Sub-23, amb l’objectiu d’accedir a la segona divisió del ciclisme professional en els propers anys i poder participar al Tour de França o el Giro d’Itàlia. “El nostre somni és arribar al Tour de França i convertir-nos en el primer equip català de la història que aconsegueix formar part d’aquesta competició”, va afirmar. D’aquesta forma, Robert Bellsolà va destacar que el projecte seguiria treballant especialment en la cantera base de ciclistes, per tal d’arribar a consolidar aquest equip d’èlit amb corredors professionals.

Pel que fa a la ubicació de l’equip, Bellsolà va argumentar que “Banyoles és un paradís pel ciclisme degut a l’excel·lent mobilitat pel territori, el qual és idoni per a realitzar els entrenaments”. També va posar en relleu la connexió i l’acord de col·laboració de l’equip ciclista amb la Fundació Lluís Coromina i el Grup AgriEnergia, que ha permès engegar el projecte de cantera i disposar d’una infraestructura logística per a l’equip. Així doncs, en el procés de creació d’aquesta “cantera de ciclistes d’èlit”, Bellsolà va fer referència a la manca d’aportacions econòmiques per part de les empreses que gestionen les curses i les competicions, les quals no aportan cap tipus d’ajuda als equips privats. “Hi ha una necessitat d’innovació constant per tal d’atreure l’interès d’empreses que vulguin apostar per aquest projecte tan ambiciós”, va remarcar el responsable de l’equip ciclista Antiga Casa Bellsolà-Girona Cycling Team.

Tot seguit, Ricard Planas va dir que un dels prinicapals motius que havien captivat a la Fundació Lluís Coromina a l’hora de col·laborar amb el projecte ciclista era tota la dimensió de l’esport com a formació i trajectòria humana i professional. El convidat va corroborar les paraules del director de la fundació destacant la participació de l’espònsor Value School, una entitat sense ànim de lucre que busca promoure la cultura financera entre els corredors.

Per acabar la conversa, Robert Bellsolà va comentar que de tot aquest procés de creació de la “masia” o “cantera de ciclistes” a Girona tenia com a objectiu final crear el primer equip ciclista català professional, i va afegir que ell mateix s’havia encarregat de enregistrar tot el procés. “Si arribem a aconseguir aquest objectiu final, i posicionem l’equip a l’èlit professional del ciclisme i participem al Tour de França, després en podrem extreure un o dos documentals que difondran els valors i els reptes assolits durant tot el procés”, va afirmar el director de cinema. “El ciclisme és una escola on qualsevol ésser humà aprèn que les coses que es volen s’han de lluitar”, va concloure. Bellsolà va acabar el diàleg parlant de la solitud del ciclista, i de la seva felicitat al poder combinar esport i cultura.

Aquest novè diàleg ha estat l’últim del cicle de converses a través d’Instagram impulsat des de la Fundació Lluís Coromina, el qual es tornarà a reprendre després de l’estiu.