Reunió per impulsar a l’abril el Dia Internacional de l’Art al Pla de l’Estany

01/02/2014

El Dia Internacional de l’Art és un esdeveniment que se celebra tots els 15 d’abril, data de naixement de Leonardo da Vinci, i que es du a terme des del 2012. Si enguany, es vol commemorar el cap de setmana abans (12 i 13 d’abril) per tal d’amplificar el ressó de la proposta, ja que el 15 d’escau en dimarts, dia feiner. A Catalunya només s’ha celebrat a Girona -des de l’any passat- i, enguany, diferents ens del Pla de l’Estany ens hem reunit per desenvolupar aquesta efemèride a la nostra comarca. Per tal de posa en marxa aquesta acció, la Fundació Lluís Coromina, a l’edifici El Puntal va celebrar una reunió amb un trentena de representats del sector públic i privat, creadors, historiadors, arquitectes, dissenyadors… i es van marcar diferents línies de treball de les quals en destaquen la següents:

Una acció performativa a l’espai pública que sota el títol de “El REC NOU” posarà de manifest tres punts: la importància de l’aigua a nivell local i global, la importància estratègica de vincular la Banyoles “interior” amb la Banyoles de l’Estany i la importància de l’art i la creació com a mecanisme per fer reflexionar ètica i estèticament a les societats. Aquesta acció esdevindrà col·laborativa, s’hi podrà apuntar tothom, una via catalana cultural on la gent s’haurà d’anar passant l’aigua mitjançant una gallega i simbòlicament es portarà l’aigua des del Monestir de Sant Esteve, passant per espais com la Llotja el Tint i l’Espai Eat Art-Vilà fins a l’Estany. La durada serà de les 11 del matí i fins a les 2 del migdia aproximadament. A la finalització es farà una trobada de germanor entre tots els col·laboradors. Tot l’esdeveniment serà filmat i fotografiat per posteriorment fer-ne una exposició que serveixi per reflexionar sobre “la unificació” de les dues Banyoles. Així mateix, ja que quotidianament hem extret recursos de l’estany, amb aquesta acció fem un reconeixement simbòlic a aquest important ecosistema i li tornem l’aigua que ens és font de vida i coneixement.

Per altra banda, l’obertura de tallers, enguany, s’ha reservat de fer-lo exclussivament al de l’activista, pintor, cartellista i fotògraf Carles Fontserè a Porqueres, en clau d’homenatge i de reconeixement d’aquest creador de primer ordre.

Així mateix, l’oferta es completerà amb una sèrie de dinàmiques infantils adreçades a escolars.

ImatgeImatge