Rafael Marquina, artista i referent del disseny, diposita les seves escultures al Showroom

25/12/2011

Rafael Marquina és una de les figures més importants del disseny industrial arreu de la península. Conegut com l’home que va dissenyar la multiplagiada setrillera Marquina, aquella que no degota l’oli –o el vinagre– que conté en la decantació, va formalitzar el dipòsit d’una vintena de les seves escultures -la totalitat que té en l’actualitat- a El Puntal – Lluís Vilà Showroom. A canvi, els nostres espais es comprometen a fer-ne difusió i, en el cas pertinent, la seva comercialització.

Una de les primeres accions ha estat incloure les escultures, de caràcter minimal i racionalista, dins la col·lectiva Made in Banyoles#2 amb una àmplia representació d’autors contemporani del Pla de l’Estany. Marquina beu de la tradició dels grans escultors com Oteiza o els constructivistes russos o l’art concret centreeuropeu.