Prorrogada fins al 24 de febrer l’exposició ‘Cenae 18’ de Joan Crous a l’Espai Eat Art

02/01/2018

L’exposició Cenae 18, que es pot veure a la Fundació Lluís Coromina – Espai Eat Art de Banyoles, es podrà veure fins al 24 de febrer. Es tracta d’un projecte artístic pluridisciplinar, amb vídeos, fotos i escultures d’objectes gastronòmics fossilitzats en vidre per l’artista banyolí Joan Crous, en què destaca la taula d’un banquet. Al mateix temps, es commemoren els 10 anys de l’acció artística Cenae 8, en la qual el menjador de l’antic Celler de Can Roca va ser el marc d’un sopar inspirat en les menges preferides de Josep Pla, en un encontre entre les dues vessants del Rocacorba: la família dels Roca, de la Vall del Llémena, i els Crous, de la zona lacustre de Banyoles. En aquella ocasió, els Roca cuinaven i explicaven els plats. I en Joan Crous va colgar tot aquell sopar de sorra, per desenterrar-lo immortal. El menjar sencer, ampolles, vasos, copes i plats, culleres i forquilles. Tot. Perquè, un cop desenterrat, quan s’exposés, tothom tingués la sensació d’haver visitat una cosa que va ser viva. Un instant tridimensional. Com els cossos sepultats pel Vesuvi a Herculà i Pompeia.

En aquesta ocasió, es realitzen dos sopars tancats, a càrrec d’El Celler de Can Roca i el Restaurant Ca L’Arpa. Els dos àpats es fossilitzen a les instal·lacions de Joan Crous a Bolonya, i s’instal·len en una exposició dinàmica, perquè les peces centrals s’aniran incorporant a mesura que l’artista les tingui realitzades. Tot el procés serà documentat, en una publicació, per Salvador Garcia-Arbós.

Joan Crous va néixer a Banyoles el 1962. Viu i treballa a Bolonya des de fa més de quinze anys. És llicenciat en Història de l’Art i Doctorat en Història Medieval per la Universitat de Barcelona i per la Università di Bologna. S’ha format en diferents estudis d’art a l’Escola Massana, Roumont, Milan, Estrasburg, Praga, Mont-real i Venècia. El seu treball d’artista es concentra i troba inspiració en el món de l’arqueologia. Interessat per la gastronomia antiga, va dedicar la seva tesi doctoral a la gastronomia medieval cavalleresca. El Projecte Cenae ja ha passat per ciutats com Barcelona, ​​Florència, Bolonya, Milà Venècia, París, Estrasburg, Nancy, Mont-real, Corning i Nova York.