Primera ruta biomimètica en l’entorn de la Fàbrica La Brutau, a Sant Jaume de Llierca

31/05/2022

La Fundació Lluís Coromina dóna suport a la primera ruta biomimètica a peu de Catalunya, organitzada per l’Ajuntament de Sant Jaume de Llierca des de l’Àrea Circular La Brutau. La ruta, que tindrà lloc el pòxim dijous 2 de juny a les 11:45 h, es durà a terme en l’entorn de la Fàbrica La Brutau, amb l’objectiu d’avançar en una naturalització de la consciència i contribuir en el desenvolupament d’un futur en equilibri amb el planeta.

Sant Jaume de Llierca es convertirà en el primer municipi de Catalunya i de l’Estat espanyol que introdueixi la biomimètica com a factor de salut i coneixement, i començarà amb aquesta ruta caminant per la natura i l’entorn de la Fàbrica La Brutau. La contemplació i la innovació bioinspiradora seran els principals ingredients de la iniciativa, i s’integraran de forma que, en el transcurs de la ruta, els participants descobriran com la natura pot ser font d’inspiració per generar una realitat innovadora i ser aplicada en el món humà, a través dels processos naturals del medi ambient i de les seves maneres d’organització, materials i altres principis intel·ligents. Així doncs, les persones que participin contemplaran el paisatge natural i, gràcies a la tecnologia del QR, coneixeran innovacions biomimètiques i noves solucions de futur pel planeta i la humanitat.

Aquest projecte biomimètic, impulsat per l’Àrea Circular de la Fàbrica La Brutau de l’Ajuntament de Sant Jaume de Llierca, està vinculat amb els valors i la visió del projecte de l’Observatori del Benestar La Brutau, que actualment es troba en fase de definició d’usos, i que té com a eix central poder gaudir del territori i potenciar la biomimètica, que es fonamenta en la imitació d’elements naturals per donar noves solucions a reptes i desafiaments humans.

Els convidats a l’acte d’inauguració de la primera ruta biomimètica de Catalunya, que tindrà un aforament limitat i es realitzarà el dijous 2 de juny a les 11:45 h, viuran una iniciativa sense precedents que  s’emmarca en un nou model d’experiència, en què es descobreix una forma de viure i veure el territori de forma conscient i sostenible, des de la contemplació del paisatge natural i la visualització del coneixement bioinspirador.