La Fundació Girona Est, presentada oficialment a l’Auditori de Girona

07/10/2021

Aquesta setmana s’ha presentat la Fundació Girona Est, una iniciativa que es va materialitzar l’any 2019 gràcies a l’empenta d’un grup d’empresaris gironins, encapçalats per Jaume Sanabras. Com a patrona i col·laboradora, la Fundació Lluís Coromina ha assistit a l’acte de presentació que ha tingut lloc a l’Auditori de Girona, i també participarà amb el patrocini de l’exposició de fotografies de Tino Soriano que es presentarà properament al centre cívic del barri de Vila-roja.

La Fundació Girona Est, que dona cobertura als barris de Vila-Roja, Mas Ramada, La Creueta, Grup Sant Daniel i Font de la Pólvora, s’ha articulat com una eina de la societat civil gironina, i vol esdevenir una palanca de transformació social amb la promoció d’activitats vinculades a l’esport, el teatre, la música o la comunicació, entre d’altres. Presentada com una entitat amb valors humanistes que té com a objectiu potenciar uns barris plens de possibilitats i riquesa cultural, la Fundació Girona Est vol ser un reforça de la intensiva tasca que els diferents ajuntaments han desenvolupat durant les últimes dècades.

Conduït pel periodista Josep Puigbó, l’acte de presentació ha tingut lloc el dimecres 6 d’octubre a l’Auditori de Girona i ha comptat amb la presència de Marta Madrenas, alcaldessa de Girona; Elena Massot, presidenta de FemCat; Jaume Sanabras, president de la Fundació Girona Est; Pep Presas, vicepresident primer de la Diputació de Girona, i Roger Torrent, conseller d’Empresa i Treball. La presentació oficial s’ha completat amb un seguit de vídeos i taules rodones per explicar els diferents blocs de la fundació, així com actuacions musicals i reconeixements a persones importants del barri.