Portbou celebra la sisena edició de l’Escola d’estiu Walter Benjamin del 24 al 26 de setembre

21/09/2021

La Fundació Lluís Coromina dóna suport a la nova edició de l’Escola d’estiu Walter Benjamin, organitzada per la Fundació Angelus Novus i l’associació Passatges Cultura Contemporània. Sota el títol Europeisme i fronteres, l’edició d’enguany comptarà amb un seguit de conferències i activitats commemoratives del 81è aniversari de la mort del filòsof alemany, les quals tindran lloc entre el 24 i el 26 de setembre a Portbou. L’Escola d’estiu culminarà el diumenge 26 amb una jornada de cloenda i la inauguració de l’exposició Una casa per a Walter Benjamin, que es podrà visitar fins al 12 d’octubre a la Sala de Duanes de l’Estació Internacional de Portbou. El programa amb totes les activitats es pot consultar en aquest enllaç.

Europeisme i fronteres és el títol que dóna nom a la 6a edició de l’Escola d’estiu Walter Benjamin, que enguany vol treballar la idea de la tensió entre ecologia i progrés des d’un compromís europeista, en el marc d’unes fronteres que la història obre, tanca i reobre per circumstàncies històriques, un fet que tingué capital importància en el període d’entreguerres i en la vida i trajectòria de l’assagista i filòsof alemany Walter Benjamin. Com en altres edicions,  les jornades seran interdisciplinars, abastant la literatura, la història, la fotografia contemporània, l’arquitectura, la música i la performance, i hi participaran diversos ponents i artistes com Cari Oriol, Frederic Corderas, Anna Dot, Claudia Kálasz o Josep Tubau, entre d’altres.

El diumenge 26 de setembre, que tindrà lloc la jornada de cloenda de la sisena edició de l’Escola d’Estiu, els arquitectes Jordi Pigem i Joan Falgueras presentaran l’exposició anual Una casa per a Walter Benjamin, que s’inaugurarà a les 10:30 h a la Sala de Duanes de l’estació de Portbou i enguany comptarà amb la participació d’André Rouillé, un dels teòrics més brillants de la fotografia a França.

Més informació de les jornades en aquest enllaç.