Pere Vila destaca “la transformació històrica que els jocs olímpics van suposar per Banyoles i el Pla de l’Estany”

05/08/2017

Pere Vila, president de la diputació de Girona i alcalde de Llançà, acompanyat per Miquel Noguer, alcalde de Banyoles i vicepresident de la Diputació de Girona, i Ricard Planas, director de la Fundació Lluís Coromina, van visitar ahir l’exposició que relata la transformació de Banyoles i la comarca després d’ésser designada subseu olímpica de rem dels Jocs Olímpics de Barcelona 92. El màxim responsable de l’entitat supramunicipal, Pere Vila va destacar “la transformació històrica que els jocs olímpics van suposar per Banyoles i per tot el Pla de l’Estany” i va afegir “Banyoles com Barcelona van ser els dos espais on l’esdeveniment va estar al servei de la ciutat i no a l’inrevés”. Els dos màxims responsable de la Diputació també van destacar la tasca del curador de l’exposició Joan Solana, del dissenyador de la mostra, Lluís Pau, així com de la resta de l’equip que ho ha fet possible, Pere Duran, Eva Collell, Xavier Pérez i Pere Álvaro.
La Diputació ha estat una de les màximes promotores d’aquesta exposició, que també ha disposat de la col·laboració de la Generalitat de Catalunya i del grup AE (agrienergia). En aquests moments també s’està posant de relleu la possibilitat d’itinerar aquesta exposició  a Barcelona i elaborar un llibre que recopili passat, present i futur de Banyoles.

Visita de Pere Vila, President de la Diputacio de Girona, -al centre de la imatge, a l’esquerra Miquel Noguer, i a la dreta Ricard Planas,  a l’exposició “Banyoles a la llum dels JJOO’92”. Espai Eat Art de la Fundació Lluís Coromina, Banyoles. Pere Duran / Nord Media

Exposició Banyoles a la llum dels JJOO’92 a l’Espai Eat Art de la Fundació Lluís Coromina. Pere Duran / Nord Media

Visita de Pere Vila, President de la Diputacio de Girona a l’exposició “Banyoles a la llum dels JJOO’92” a l’espai Eat Art de la Fundació Lluís Coromina a Banyoles. Pere Duran / Nord Media