Nova línia de col·laboració amb el projecte Circ Cric

01/03/2022

La Fundació Lluís Coromina ha establert una línia de col·laboració amb el projecte Circ Cric, que es veurà reflectida en diversos àmbits. En primer lloc, un dels principals objectius serà potenciar les activitats vinculades amb les arts visuals i vetllar per la seva continuïtat. Aquest suport també permetrà desenvolupar una línia de treball que reforçarà la relació que el Circ Cric ja té amb diverses entitats i persones amb altres capacitats. Així mateix, la Fundació Lluís Coromina ha col·laborat amb la cessió i el muntatge d’una carpa permanent a les instal·lacions del circ, situades a Sant Esteve de Palautordera.

La companyia fundada per Tortell Poltrona es consolida amb el seu objectiu de vetllar per les arts escèniques vinculades a la natura i preservar-ne la seva continuïtat, així com garantir el funcionament d’altres branques com la residència d’artistes, els projectes no lucratius o la creació artística. Així mateix, el projecte treballa en la preparació de la dotzena edició del Festival Circ Cric i d’altres propostes de proximitat, que tindran lloc entre els mesos d’abril i juny de 2022.

El Circ Cric és un projecte amb voluntat de servei públic que compta amb la col·laboració de diverses persones, administracions i entitats vinculades al món artístic i cultural de Catalunya, entre elles la Fundació Lluís Coromina, que donarà suport als nous projectes.

Companyia Circ Cric

El Circ Cric és una companyia de circ fundada l’any 1981 per Jaume Mateu, conegut amb el nom de Tortell Poltrona. Va començar les seves activitats dins d’una carpa de circ  al Parc de l’Escorxador de Barcelona, una iniciativa que fou molt ben rebuda per part d’artistes com Joan Miró, Joan Brossa o Charlie Rivel. A causa de diverses dificultats econòmiques la companyia es va dissoldre el 1983 i, deu anys després, Poltrona va crear l’organització Pallassos Sense Fronteres. Així mateix, l’any 1993, el fundador del Circ Cric va crear juntament amb Montserrat Trias el CRAC (Centre de Recerca de les Arts del Circ), un espai fix Sant Esteve de Palautordera (Vallès Oriental). Finalment, l’any 2002 es va refundar la companyia de circ itinerant Circ Cric amb el suport de l’Institut Català de les Indústries Culturals de la Generalitat.

En aquests moments el Circ Cric està instal·lat de forma estable a Sant Esteve de Palautordera, on ha trobat un marc incomparable per acollir un projecte escènic en harmonia amb la natura. D’aquesta forma, el projecte està creant una xarxa cultural autogestionada amb solvència artística i cultural, així com una proposta artística basada en la suma i combinació de totes les arts escèniques. Un circ que desafia amb sensibilitat i comicitat l’etern repte humà de l’equilibri, la gravetat i el sentit comú. Una proposta d’espectacle contemporani, ple de recerca i poesia escènica, que captiva a grans i petits des del seus inicis.

El Circ Cric ha obtingut nombrosos reconeixements, entre ells el Premi Nacional de Circ concedit per la Generalitat de Catalunya l’any 2005.