Nova edició del cIMIc, el Cicle Itinerant de Música Improvisada de Catalunya

22/12/2023

Des del mes de gener fins a l’abril, el Cicle Itinerant de Música Improvisada de Catalunya (cIMIc) celebra una nova edició amb quatre propostes de música que giraran a sis ciutats i espais diferents de Catalunya, entre els quals hi ha l’Espai Eat Art de Banyoles i l’Espai Isern Dalmau de Barcelona de la Fundació Lluís Coromina. Completen el circuit Igualada (Cicle Cuir), Vic (Jazz Cava), la Seu d’Urgell (Llibreria El Refugi) i Olot (Can Batet). Es tracta d’una iniciativa de DUOT (Albert Cirera i Ramon Prats) que parteix de l’experiència d’haver organitzat concerts a les seves ciutats natals, Igualada i Banyoles, amb una posterior incorporació de Barcelona, i que té un doble objectiu: per una banda, descentralitzar les propostes de música improvisada, i per l’altra, oferir als músics la possibilitat de fer una sèrie de 6 concerts seguits en diferents punts del territori. Un repte i una sort per als artistes alhora d’enfrontar-se amb la creació en directe, i també per al públic, que podrà gaudir de compartir aquesta experiència creativa.

Tots els espectacles de l’Espai Eat Art i a l’Espai Isern Dalmau tindran lloc a les 20 h del vespre, i les entrades, que tenen un preu de 5 euros, es podran adquirir una hora abans de l’inici del concert.

Les propostes que formen part d’aquesta edició són:

Tracapangã

9 de gener: Espai Isern Dalmau, Barcelona
10 de gener: Cicle Cuir, Igualada
11 de gener: Llibreria El Refugi, la Seu d’Urgell
12 de gener: Espai Eat Art, Banyoles
13 de gener: Can Batet, Olot
14 de gener: Jazz Cava, Vic

Tracapangã explora el binomi ritme i melodia des d’una òptica singular i sense pèls a la llengua. Es defineixen amb aquestes paraules o sons: “______DRANTANKAN_TURITANDANTI___TURITANDANKAN___TANDANKAN_____ ______TRAPAM_DETRAPAM__DETRAPANGAM____TRAPAN-DE____TRIPAGNïnGAM______”. João Pereira és músic, compositor i performer actiu en una infinitat d’estils i contextos creatius. Mariana Dionísio és una cantant, improvisadora i compositora que ha qüestionat el paper de la veu en la tradició musical, explorant el seu potencial tècnic, tímbric i poètic com a expressió sonora de les paraules.

Marianna Dionísio – veu
João Lopes – bateria

Joao Braz/Ángel Faraldo

30 de gener: Espai Isern Dalmau, Barcelona
31 de gener: Cicle Cuir, Igualada
1 de febrer: Llibreria El Refugi, la Seu d’Urgell
2 de febrer: Espai Eat Art, Banyoles
3 de febrer: Can Batet, Olot
4 de febrer: Jazz Cava, Vic

“Braz & Faraldo. Cello & No-input-mixer. Música Improvisada”. Així és com es defineix aquest duo que no perd el temps en adjectius. Centrats en el verb, en l’acció i en el risc d’aventurar-se sense por, començant des de zero a cada concert.

Glòria Ros/Anna Subirana

5 de març: Espai Isern Dalmau, Barcelona
6 de març: Cicle Cuir, Igualada
7 de març: Llibreria El Refugi, la Seu d’Urgell
8 de març: Espai Eat Art, Banyoles
9 de març: Can Batet, Olot
10 de març: Jazz Cava, Vic

Moviment, vibració, so, forma, escolta. Un temps compartit, territoris de textures desconegudes per recórrer. Ser a l’instant, l’una amb l’altra, sonant, dansant… i vosaltres escoltant.
Aquest duo és una proposta del cIMIc i té l’objectiu de crear vincles entre les diferents generacions d’improvisadores catalanes, ajudar a la creació interdisciplinària i donar visibilitat al talent femení dins del circuit de la música creativa.

Julián Sánchez

9 d’abril: Espai Isern Dalmau, Barcelona
10 d’abril: Cicle Cuir, Igualada
11 d’abril: Llibreria El Refugi, la Seu d’Urgell
12 d’abril: Espai Eat Art, Banyoles
13 d’abril: Can Batet, Olot
14 d’abril: Jazz Cava, Vic

Julián Sánchez és un dels màxims exponents de la música improvisada a la península. Té una llarga trajectòria al costat d’artistes com David Murray, Axel Dörner o Marcus Breuss. El seu discurs s’ha consolidat amb el pas per les seves estades a Nova York, Sud Àfrica i Brasil, on s’ha nodrit de totes les fonts sense por a perdre la seva identitat.