“Made in Banyoles#2” visibilitza l’alt nivell de la creació contemporània banyolina

20/12/2011

Escultura de l'artista Carme Pujol que es pot veure a la col·lectiva "Made in Banyoles#2". Fotografia Anna Bahí

Un bon recull de la millor creació contemporània de Banyoles i del Pla de l’Estany es va donar cita a Made in Banyoles#2. Aquesta exposició col·lectiva, que va acullir l’espai Lluís Vilà Showroom de l’edifici El Puntal -laboratori de les arts- de la ciutat, va posar de relleu l’alt nivel dels creadors d’art contemporani que treballen des d’aquest territori. Un ventall ampli i intergeneracional es va donar cabuda i va exhibir peces de pintura, escultura, dibuix, fotomuntatge, fotografia, vídeoart i performance.

La vetllada havia començat el passat divendres 16 de desembre amb una visita a la Llotja el Tint, mític espai de creació i reflexió sobre art, on Martirià Figueres i Ricard Planas van fer un recorregut guiat a l’exposició Escultures transitables: Lluís Vilà / Martirià Figueras. El Croscat, que és l’exposició a patir de la qual es va generar la jornada “Escultures transitables”, que es va acollir al Lluís Vilà Showroom aquell mateix dia. L’esdeveniment es va clausurar amb la inauguració de la col·lectiva Made in banyoles#2.

Els autors que han participat en aquesta edició, que pretén tenir continuïtat i abraçar altres creadors no presents enguany, són Francesc Daranas, Benet Costa, Mim Juncà, Barraca, Amadeu Fabra, Gonzalo Tabuenca, Marc Currià i Lluís Vila (dibuix i pintura); Carme Pujol, Xicu Cabanyes, Rafael Feliu, Rafael Marquina, Jordi Gich i Marc Estany (escultura); Josep Masdevall (instal·lació) i Andoni Canela, Anna Bahí, Joan Comalat i Joan de la Parra (fotografia). Tots els artistes van ser presents a l’acte i molts d’ells van participar activament en la jornada.

L’exposició estarà oberta fins al 31 de gener del 2012. Horaris a convenir. Carrer Girona, 155 de Banyoles. 972 583 477 / 972 575 229