L’exposició ‘La barraca onírica: Dalí, Joan Vehí i la creació contemporània’, a Palamós

21/06/2021

La Fundació Lluís Coromina col·labora amb l’exposició La barraca onírica: Dalí, Joan Vehí i la creació contemporània, una mostra artística on es posa de manifest l’arquitectura singular de la barraca que el reconegut artista empordanès va dissenyar prop de la platja de Castell de Palamós. Promoguda per la regidoria de Patrimoni de l’Ajuntament de Palamós i el Museu de la Pesca, l’exposició ha comptat amb la direcció de bonart cultural i amb el suport de la Fundació Joan Vehí. La inauguració de la mostra tindrà lloc el proper dimarts 22 de juny a les 19 h a la Capella del Carme de Palamós, i hi assistirà Lluís Puig, alcalde del municipi; Pere Maset, director de la Fundació Joan Vehí, i Ricard Planas, director de la Fundació Lluís Coromina i curador de l’exposició.

Basada en diversos eixos que vinculen la figura de Dalí amb conceptes i persones com Palamós, Josep Maria Sert, Puig Palau, Joan Vehí o la creació contemporània, l’exposició La barraca onírica: Dalí, Joan Vehí i la creació contemporània és una recreació onírica del que s’hagués pogut crear a dins de la barraca que el mecenes Albert Puig Palau va construïr per Dalí després d’arribar a un acord amb l’artista internacional Josep Maria Sert. Així doncs, la instal·lació pretén entrar a la psique i l’imaginari de Dalí, i està creada a partir de les imatges i els objectes del fons de la Fundació Joan Vehí, que va ser fotògraf, fuster de confiança i amic del geni empordanès i el va retratar en la més íntima proximitat. L’exposició es completa amb el muntatge artístic d’Enric Ansesa, coneixedor de l’univers figuerenc, i de les fotografies de Francesc Guillamet, que  que retrata una barraca en blanc i negre, per dins i per fora, a la qual s’accedeix per una porta en biaix, que ben bé podria ser una metàfora del que esdevindria l’univers dalinià.

L’exposició La barraca onírica: Dalí, Joan Vehí i la creació contemporània s’inaugura el dimarts 22 de juny i es podrà visitar a la Capella del Carme de Palamós fins a finals de setembre, cada dia de 18 h a 21 h durant els mesos de juliol i agost. Els mesos de juny i setembre l’horari serà només de caps de setmana: divendres i dissabtes de 17 h a 20 h, i diumenges i festius d’11 h a 14 h.