L’exposició fotogràfica “De Banyoles” de Tino Soriano s’inaugura a l’Espai Eat Art

14/03/2023

La Fundació Lluís Coromina, juntament amb l’Ajuntament de Banyoles, l’àrea Banyoles Comunitat en Acció i la Diputació de Girona, amb la col·laboració del Centre Fujifilm de Banyoles, presenta l’exposició De Banyoles de la mà del reconegut fotògraf Tino Soriano. Es tracta d’una mostra de fotografies realitzades en diferents punts de la ciutat, que vol plasmar la diversitat de persones que conviuen a la capital del Pla de l’Estany. La inauguració serà el proper dilluns 20 de març a les 19:30 h a l’Espai Eat Art de Banyoles.

Reconegut fotògraf vinculat a la Fundació Lluís Coromina, Tino Soriano s’endinsa a la ciutat per explorar els diferents matisos que s’hi poden trobar. La diferència aporta riquesa, i aquesta mostra és una oportunitat de veure una mateixa realitat des de diferents mirades. Les fotografies, realitzades en diferents punts i espais de la ciutat, presenten persones de diverses religions, professions i nacionalitats, a les quals s’ha afegit un objecte relacionat amb la seva identitat. Soriano vol representar la ciutat com un espai de convivència i de comunitat, on cadascú ha d’observar el seu entorn i conèixer a l’altre.

Nascut a Barcelona i resident a Banyoles, Tino Soriano divideix el seu treball entre la fotografia de viatges i el fotoperiodisme, especialment sobre el món de la Medicina. Ha estat premiat per la UNESCO, l’OMS, la Fundació World Press Photo i ha guanyat cinc guardons FotoPres. A dia d’avui, Tino Soriano treballa en un projecte sobre medicina tradicional a diversos països amb National Geographic, on hi col·labora des de fa més de vint anys.

La inauguració de l’exposició tindrà lloc el pròxim dilluns 20 de març a les 19:30 h a l’Espai Eat Art de Banyoles i es podrà visitar fins al dissabte 20 de maig.