L’exposició ‘Art i Paraula’ arriba a l’Espai Isern Dalmau de Barcelona

01/09/2022

L’Espai Isern Dalmau de la Fundació Lluís Coromina acull l’exposició Art i Paraula, una mostra itinerant d’art contemporani i poesia catalana que es va presentar el novembre de 2021 a la Factoria Cultural de Terrassa, i que aquest dijous 8 de setembre (19 h) es presentarà per primera vegada a Barcelona. Amb l’objectiu de donar a conèixer els vincles existents entre diversos artistes de Catalunya, l’exposició és un recorregut que explora les obres de diversos poetes i creadors visuals de diferents generacions i llenguatges de la cultura catalana, com Salvador Espriu, Francesca Llopis, Joan Oliver, Amèlia Riera, Guinovart o Maria Mercè Marçal, entre molts altres.

La mostra Art i Paraula / 11 artistes i 11 poetes busca trobar els límits entre el poema visual i el poema literari a través de les mirades d’onze artistes visuals, que dialoguen amb les obres de poetes com Ausiàs March, Salvador Espriu o J. V. Estellés, entre molts altres. Comissariada per Fina Duran, Jesús Galdón i Martina Morittu, la mostra compta el suport de la Fundació Josep Guinovart, la Fundació Felícia Fuster, Òmnium Cultural i la Institució de les Lletres Catalanes de la Generalitat de Catalunya.

L’exposició, que obrirà camí a noves creacions per tal de donar joc a la seva itinerància, vol promoure les obres d’alguns dels representants més destacats de l’art i la poesia de Catalunya, i apropar aquestes dues vessants artístiques a nous públics. La inauguració a l’Espai Isern Dalmau de Barcelona tindrà lloc el pròxim dijous 8 de setembre (19 h), i la mostra es podrà visitar fins al dissabte 29 d’octubre al mateix espai, de dimarts a divendres de 17 h a 20 h, i dissabtes de 10 h a 13 h.