L’Espora “L’Odissea de les Espècies”, a l’Espai Isern Dalmau

09/10/2019

[CANCEL·LAT PER QÜESTIONS LOGÍSTIQUES]

El pròxim dijous 24 d’octubre a les 19 h tindrà lloc l’Espora anomenada L’Odissea de les Espècies, organitzat per l’Institut de Ciències Biomimètiques. Per a reservar la teva entrada cal fer reserva prèvia en aquest enllaç.

TEMÀTICA

L’obra fotogràfica de l’artista català exiliat Carles Fontserè ens condueix a observar les migracions del regne animal i de la humanitat. Es discuteixen els patrons que poden conduir a aquestes migracions, tant de caràcter voluntari com per necessitat de l’individu o de la comunitat.

Malgrat haver evolucionat en els últims mil·lennis a organitzar-se en societats principalment sedentàries, l’Homo sàpiens origina com una espècie que migra. Fins i tot entre les poblacions contemporànies continua havent-hi grups que realitzen viatges migracionals com a experiència necessària i vital, com són els beduïns. Es tracta d’una odissea que no és, com pot arribar-se a interpretar avui dia des d’una perspectiva sedentarista, quelcom aliè a la nostra espècie i que de fet ens connecta amb el món natural.

La relació entre l’espècie i el medi és antiga. De fet, medi i espècie són dos elements que tenen una relació necessàriament retroalimentativa i simbiòtica, com ens demostren les migracions de les espècies animals per una necessitat fisiològica d’adaptació que respon a uns medis en canvi constant. A mesura que l’estat natural del medi es muta a causa del canvi climàtic, els patrons de migració, tant animals com humans, també canvien.

Parlem de migracions naturals i/o provocades.

19:00 – 19:15 – Benvinguda

19:15 – 19:35 – Exposició Carles Fontserè

19:40 – 20:10 – Discussió (Ponents: Joan Monràs i Francesco Sottile; Moderador: Benet Andújar)

20:10 – 20:20 – Tancament de la Sessió (Pere Monràs, fundador)

20:20 – Copa

Data: Dijous 24 d’octubre, de 19 h a 20:30 h

Localització: Espai Isern Dalmau – Fundació Lluís Coromina, Carrer de Mallorca, 305 (local 2), 08037 Barcelona

Preu: Gratuït

Reserves: En aquest enllaç. Selecciona el botó de “register” i omple el requadre emergent amb les teves dades personals

Per qualsevol altre dubte, contacta amb l’Institut de Ciències Biomimètiques per correu o per telèfon (934982221).