L’Espai Lluís Vilà, nova residència d’artistes a Banyoles

02/01/2023

L’Espai Lluís Vilà de la Fundació Lluís Coromina, ubicat a la plaça Major de Banyoles, està vivint un moment transitori, de l’esport a l’art. Després de la residència dels components de l’equip ciclista de carretera Elit/Sub23 Antiga Casa Bellsolà durant tot el 2021 i part del 2022, l’antic habitatge de l’artista Lluís Vilà, situat a la part superior de l’Espai Eat Art, comença una nova etapa com a residència d’artistes.

Amb l’objectiu de convertir-se en un lloc òptim on diversos artistes plàstics i d’altres disciplines puguin allotjar-se i desenvolupar projectes creatius i d’innovació basats en els tres pilars de la Fundació Lluís Coromina (art, natura i persones), enguany el nou espai-residència d’artistes Lluís Vilà acull a dos artistes que desenvoluparan els seus projectes culturals artístics. Per una banda, l’artista, filòloga i investigadora Elvira Prado-Fabregat treballarà en el procés creatiu i el comissariat de l’exposició “Més lloc per a la fosca”, una proposta que combina literatura, música, tradició i natura, i que veurà la llum al maig del 2023. D’altra banda, l’artista banyolí Jordi Martínez, format en el camp de les Belles Arts i dedicat a la visualització pictòrica d’espais abandonats, se centrarà en la creació de noves obres pictòriques, amb la fita d’exposar-les en un futur proper a Alemanya.