L’Espai Isern Dalmau acull la presentació del llibre de Daniel Gasol sobre el col·lectiu Vídeo-Nou i Servei de Vídeo Comunitari

16/05/2024

El pròxim dijous 23 de maig, la Fundació Lluís Coromina acollirà la presentació del llibre Història no oficial durant la hipotètica Transició. El cas Vídeo-Nou / Servei de Vídeo Comunitari  (Raig Verd, 2024) de Daniel Gasol. Presentat per la crítica d’art Montse Badia, l’acte tindrà lloc a les 19 h i comptarà amb la signatura d’exemplars per part de l’autor.

El llibre recull, a partir d’entrevistes amb els seus integrants, l’experiència d’aquest col·lectiu autogestionat que va veure en el documental una eina innovadora i àgil d’agitació social. Un treball que té l’objectiu de reescriure la història entre el 1975 i el 1983 i plantejar les nostres herències contemporànies.

El 2020 Daniel Gasol va obtenir una beca per estudiar els treballs de vídeo i mecanismes socials que el col.lectiu Vídeo-Nou/Servei de Vídeo Comunitari va utilitzar per posar en crisi el relat oficial d’una transició espanyola suposadament modèlica. Una recerca que, ara, adopta forma de llibre.