L’Espai Isern Dalmau acull la inauguració de l’exposició ‘La suite del Cabagnon Núm. 2’ de l’artista Ivan Forcadell

15/01/2024

La Fundació Lluís Coromina acull la inauguració de l’exposició La suite del Cabagnon Núm. 2 de l’artista Ivan Forcadell el pròxim dijous 18 de gener, a les 19 h, a l’Espai Isern Dalmau de Barcelona, en homenatge a la famosa cabanya que l’arquitecte Le Corbusier va construir el 1952 a la Costa Blava com a regal per a la seva dona. Un espai mínim quadrat de 3,66 x 3,66 metres i 2,66 d’altura inspirat en el Modulor, fet completament de fusta, que reflexiona sobre l’espai mínim que necessitem els humans per viure, preocupació de molts arquitectes del segle XX i que connecta amb el mite de la cabanya primitiva.

Una instal·lació que versa al voltant del concepte de l’espai propi on viure i, sobretot, on crear. No es tracta d’aïllar-se, sinó de trobar les millors condicions perquè la creació artística sigui sincera i faciliti la comunicació amb l’espectador. D’aquesta manera, el món personal d’Ivan Forcadell queda plasmat en un mural on es fusionen diversos llenços amb un collage fet a partir de retalls d’obres descartades que ell reutilitza.

Creador original i amb un estil propi, l’obra de Forcadell és contundent visualment i fa reflexionar el públic amb múltiples referències a diversos estils pictòrics, reinventant-se contínuament i utilitzant la seva experiència vital per transmetre-la a la seva creació.