L’Espai Eat Art de Banyoles acull l’exposició ‘Thad Jones: Llavors de jazz a Banyoles’

15/11/2021

La Fundació Lluís Coromina col·labora amb l’associació FEMJazz! Banyoles i l’exposició Thad Jones: Llavors de jazz a Banyoles, que tindrà lloc a l’Espai Eat Art del 19 de novembre al 18 de desembre. La mostra, que se centra en la figura del trompetista Thad Jones i les dues estades formatives que va fer a la ciutat de Banyoles els anys 1980 i 1981 durant els Seminaris Internacionals de Jazz, recupera els materials i els testimonis d’aquella època. L’exposició, que està vinculada amb el concert Homenatge a Thad Jones organitzat per Joventuts Musicals de Banyoles, s’inaugurarà el divendres 19 de novembre a les 19 h a l’Espai Eat Art.

Els Seminaris Internacionals de Jazz de Banyoles que van tenir lloc els anys 1980 i 1981 van suposar una experiència musical i formativa pionera a nivell català i espanyol, i van contribuir al despertar definitiu de la inquietud pel jazz a la capital del Pla de l’Estany. Les jornades van comptar amb la participació de diversos docents músics de reconegut prestigi dels Estats Units, entre els quals va destacar el trompetista, compositor i director de big band Thad Jones.

Per commemorar aquesta efemèride, la Girona Jazz Project ha ideat el concert Homenatge a Thad Jones, organitzat per Joventuts Musicals de Banyoles, que tindrà lloc el dissabte 4 de desembre a l’Auditori de l’Ateneu de Banyoles. Amb motiu d’aquest esdeveniment commemoratiu, el Taller de Música de Banyoles ha creat l’exposició Thad Jones: Llavors de jazz a Banyoles, una mostra que recull diversos materials dels seminaris dels anys 80, així com algunes de les veus dels testimonis que els van viure, amb l’objectiu de donar a conèixer la història de Thad Jones i el paper decisiu del trompetista Américo Bellotto, coordinador de les jornades jazzístiques d’aquella època.

L’exposició, que s’inaugura el proper divendres 19 de novembre a les 19 h, es podrà visitar fins al 18 de desembre a l’Espai Eat Art. Els horaris de visita són els dijous i divendres de 16:30 h a 20:30 h, i els dissabtes d’11 h a 14:00 h i de 16:30 h a 20:30 h.