L’Espai Eat Art de Banyoles acull la inauguració de l’exposició ‘Paper Aquari, mans i ànima: 40 anys d’ofici’, de la mà de Sastres Paperers

26/02/2024

El pròxim divendres 1 de març, a les 19 h, l’Espai Eat Art de Banyoles acollirà la inauguració de Paper Aquari, mans i ànima: 40 anys d’ofici. Una mostra de Sastres Paperers que recull algunes de les moltes obres que s’han fet durant les darreres dècades sobre els papers elaborats artesanalment en un molí paperer.

L’ambientació de l’exposició no és aleatòria, ja que es reprodueixen de manera simbòlica dues de les parts principals d’un molí paperer: la tina, on es forma cada full, i el mirador, l’espai on s’asseca el paper. També hi ha elements propis del taller que, amb la seva presència i funcionalitat quotidiana, han esdevingut un mitjà d’expressió per les persones que es dediquen a aquest ofici.

Fa 40 anys que a Banyoles s’elabora artesanalment el paper Aquari, un material que persones de tota condició i origen escullen per expressar-se. Aquest paper el podem veure exposat a llocs tan allunyats com Nova York, Islàndia o Aràbia, així com botigues especialitzades de tot Europa. En l’entorn més proper, però, és on es forja una relació més estreta – fins i tot d’amistat –  amb els artistes, que poden anar al taller i participar en la realització dels papers que després utilitzen per als seus treballs. Precisament, en aquesta mostra es podran veure les obres que els artistes han cedit per exposar, mostrant així com un petit molí de paper artesanal ha influït en l’escena artística catalana i ha traspassat fronteres.

La inauguració tindrà lloc el divendres 1 de març a les 19 h i l’exposició estarà disponible fins al dia 27 d’abril.

Es podrà visitar en l’horari d’obertura de l’Espai Eat Art:

De dimecres a divendres de 17 h a 20 h

dissabte de 10:30 h a 13:30 h i de 17 h a 20 h