L’Espai Eat Art acull un nou cicle de concerts de jazz i músiques improvisades

13/10/2021

Aquesta tardor, el jazz i les músiques improvisades tornen a l’Espai Eat Art de Banyoles amb un cicle de tres concerts organitzats per la Fundació Lluís Coromina, amb la col·laboració de FEMJazz! El duet Granular Bastards serà l’encarregat d’inaugurar el nou cicle el dijous 28 d’octubre, i els seguiran les actuacions del músic experimental Ángel Faraldo (divendres 26 de novembre) i del duet format per Luz Prado i Wade Matthews (divendres 10 de desembre). Tots els concerts tindran lloc a les 20 h i l’aforament serà limitat. Les entrades a 8 € es posaran a la venda una hora abans de cada actuació.

Granular Bastards | Dijous 28 d’octubre – 20 h

Duet artístic format per Valeria Miracapillo (electrònica) i Albert Cirera (saxos i objectes). Nascut l’any 2018 en el marc del Rhythmic Music Conservatory (RCM) de Copenhaguen, el projecte de Granular Bastards es basa en sessions improvisades en què destaquen les veus crues i despullades dels instruments, les transicions pausades, els períodes asíncrons i les densitats caòtiques. Un duet amb poc recorregut però molta projecció.

Ángel Faraldo | Divendres 26 de novembre – 20 h

Creador de música experimental amb una àmplia experiència en instal·lacions sonores i creacions per a teatre, dansa i cinema. Director artístic de la Fundació Phonos, Ángel Faraldo ha desenvolupat una intensa labor com a intèrpret i realitzador de música electrònica en viu, i arriba a Banyoles per presentar Mesa y Objetos, un treball que utilitza processos de retroalimentació acústica per explorar les propietats sonores dels objectes i els materials més quotidians.

Luz Prado i Wade Matthews | Divendres 10 de desembre – 20 h
El duet artístic presenta Here and Now, una proposta de música de càmera electroacústica basada en la improvisació i el compromís del so en temps real, que parteix del violí de Luz Prado i es barreja amb les sonoritats del software personalitzat i flexible de Wade Matthews. Un directe únic amb exploració sonora en què els instruments es fusionen en una sola veu, però també mostren un diàleg contrapuntístic que reflecteix les seves diferències.