‘Banyoles a la llum dels JJOO’92’, l’exposició que recull una etapa crucial de la ciutat i la comarca, a l’Espai Eat Art a partir del 26 de juliol a les 19h.

20/07/2017

Amb motiu dels 25 anys de la celebració dels Jocs Olímpics de Barcelona, i de ser designada Banyoles subseu olímpica –una etapa no absenta de complexitat social–, la ciutat i la comarca van viure una transformació cabdal i que avui encara serveix per posicionar el territori. L’autovia que connecta Girona i Banyoles i alhora s’interconnecta amb l’autopista de Barcelona, així com tot el nou concepte de ciutat que en va emergir, es posen de manifest en aquesta exposició titulada “Banyoles, a la llum dels JJOO’92”, a l’alçada de l’esdeveniment esportiu, a l’alçada de les necessitats de la Ciutat. Coorganitzada entre la Fundació Lluís Coromina i l’Ajuntament de Banyoles té el suport de la Diputació de Girona, la Generalitat de Catalunya i el grup AE (agrienergia). El guió-curadoria ha anat a càrrec de Joan Solana, el disseny del muntatge de Lluís Pau, la coordinació d’Eva Collell, la direcció fotogràfica de Pere Duran i l’audiovisual de Xavier Pérez, el disseny de Pere Álvaro i la coordinació general de Ricard Planas.
La mostra s’inaugurarà el proper dimecres 26 de juliol a les 19 h i es podrà veure fins al 30 de setembre a l’Espai Eat Art -plaça major, 33 de Banyoles- (gratuït). A l’acte de presentació hi intervindrà Pere Miró, director general adjunt del COI (Comitè Olímpic Internacional); Gerard Figueras, Secretari General de l’Esport de la Generalitat; Joan Solana, curador de l’exposició i alcalde de Banyoles a l’època dels Jocs; Miquel Noguer, alcalde de Banyoles i vicepresident de la Diputació de Girona i Lluís Coromina, president de la Fundació.

Jocs Olímpics de Banyoles 1992. Pere Duran / Nord Media

Arribada de la torxa dels Jocs Olimpics a Banyoles 1992. Pere Duran / Nord Media

Jocs Olimpics de Banyoles 1992. Pere Duran / Nord Media