L’edifici El Puntal de Banyoles, equipat amb una nova instal·lació d’energia solar fotovoltaica

18/05/2021

Seguint amb l’aposta per la sostenibilitat i la innovació del Grup Agrienergia, i amb l’objectiu de col·laborar proactivament amb una transició energètica més eficient a nivell local, la línia d’autoconsum Agrienergia Solar ha posat en marxa una instal·lació de generació fotovoltaica per subministrar energia solar 100% neta i de km0 a les oficines de diverses empreses i activitats del grup empresarial.

La instal·lació fotovoltaica està ubicada a l’edifici del Puntal – Laboratori de les Arts, seu de la Fundació Lluís Coromina situada al carrer Girona de Banyoles, i subministra energia solar al mateix Puntal i a les oficines centrals d’Agrienergia, així com a altres ubicacions del grup empresarial, com l’Oficina Comercial d’Atenció al Públic, ubicada a l’avinguda Països Catalans de Banyoles, o altres espais comuns i magatzems.

A partir d’ara, el conjunt d’aquests edificis aprofitarà l’energia del sol generada al Puntal, sota l’esquema d’autoconsum compartit per xarxa, i a més es beneficiarà d’una gestió intel·ligent de l’energia, fet que possibilitarà la optimització de la gestió i l’acumulació d’energia solar amb intel·ligència artificial, i augmentarà així el benefici mediambiental de la instal·lació fotovoltaica.

Així doncs, més enllà de la seva implicació en l’àmbit social i artístic del territori, El Puntal – Laboratori de les Arts esdevé també en un centre de producció d’energia solar, fet que reforça el paper de la Fundació Lluís Coromina en l’àmbit mediambiental i va lligat a la seva tasca de preservació de la natura, així com el seu interès en la creació d’un futur model de consum basat en la sostenibilitat i l’eficiència energètica.

Amb aquest projecte, Agrienergia vol fer realitat un autoconsum fotovoltaic compartit exitós, amb una gestió intel·ligent de l’energia que dinamitzi a nivell local el canvi cap a un model energètic més sostenible, eficient i proper.