L’associació Azahara s’incorpora al ‘coworking’ de l’Espai Isern Dalmau i impulsa el projecte ‘Barcelona és mixtura’

24/11/2020

L’espai de ‘coworking’ de la Fundació Lluís Coromina de Barcelona incorpora la nova delegació de l’associació Azahara, una organització sense ànim de lucre que treballa pel foment de l’emprenedoria social entre col·lectius d’origen divers i la Cooperació al Desenvolupament al Nord del Marroc. La nova delegació de Barcelona, situada a l’Espai Isern Dalmau, se suma a la seu principal situada al municipi de Salt i a les dues delegacions de Girona i Màlaga.

Impulsada pel comunicador i emprenedor social Mohamed El Amrani, l’objectiu de l’associació és generar ecosistemes d’emprenedoria social i cultural, sobretot projectes vinculats a l’educació, la cultura, la inclusió i la cooperació al desenvolupament. Un dels últims projectes impulsats des d’Azahara és Barcelona és mixtura, un nou canal de contingut audiovisual que té com a objectiu recollir entrevistes de joves d’origen divers que estiguin liderant iniciatives de transformació social, comunitària i cultural a la ciutat de Barcelona. Aquest nou projecte, que compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona i té com a escenari principal l’Espai Isern Dalmau de la Fundació Lluís Coromina, vol potenciar i crear retrats propers i innovadors de referents anònims que han impulsat projectes extraordinaris. Les primeres càpsules tenen com a protagonistes tres joves barcelonines que destaquen pel seu compromís social i cultural a la ciutat: Moha Freestyle, Emilia Larach i Misbah Yousaf.

Rodatge de les primeres càpsules de vídeo del projecte Barcelona és mixtura, a la imatge amb Misbah Yousaf.

L’associació Azahara

Azahara neix l’any 2015 gràcies al treball conjunt de les ciutats de Frigiliana (Màlaga) i Chef Chaouen (Marroc), que van establir una nova mirada enfocada en compartir recursos i bones pràctiques. L’organització aglutina empreses i associacions del sector públic i privat, del teixit associatiu i de l’acció ciutadana com a actors essencials en el desenvolupament de projectes de cooperació. Els projectes de l’entitat es basen principalment en l’acompanyament de persones amb risc d’exclusió social en els processos de creació de noves iniciatives d’emprenedoria social, així com en el foment de la convivència i el diàleg intercultural. L’associació també s’encarrega de la creació d’accions internacionals en pro de la igualtat d’oportunitats, la cultura i l’educació, i aposta per la formació i recolzament de líders comunitaris en diferents zones del país.

Més informació de l’associació Azahara a la pàgina web www.azahara.org.