L’art del Bonsai a l’Espai Eat Art demà a les 19h

29/05/2014

Dins els actes de l’exposició de Flors de Banyoles, la Fundació Lluís Coromina en el seu Espai Eat Art inaugura demà a les 19h una mostra de bonsai, gràcies a la col·laboració del grup de Bonsai del Pla de l’Estany. Hi participen cultivadors del Pla de l’Estany i de la resta de Catalunya i s’exhibiran petites joies de l’art floral durant dos dies, dissabte 31 de maig i diumenge 1 de juny amb jornada intensiva. De 10 a 14h i de 16 a 20h.

Així mateix, es durà a terme un concert de Gongs de Dilyana Dakini Gong.

Un bonsai no és una planta genèticament empetitida, sinó un arbre normal i corrent el qual es manté petit en podar-li les branques i arrels, i mantenir-lo dintre d’un volum reduït de terra. Un bonsai mantingut correctament sobreviurà a un arbre normal de la mateixa espècie. Tot i això, el bonsai necessita moltes atencions. El bonsai acostuma a exposar-se en un tokonoma, acompanyat d’un mural desplegable (kakemono) i/o un arranjament floral (ikebana), una planta (kusamono), o una roca (suiseki).

La tècnica per al cultiu del bonsai neix a l’antiga Xina, i tot i que no està desvetllat clarament el seu origen, es troben les primeres referències arqueològiques sobre el cultiu de plantes en recipients al voltant del 2000 aC a la Xina, Egipte i Pèrsia.

exposicio-bonsai-2