‘L’arbre de la Menja a Xel·listan’ de Marcel·lí Antúnez arriba a l’Espai Eat Art

19/11/2019

La Fundació Lluís Coromina us convida a la inauguració de l’exposició L’arbre de la menja a Xel·listan de Marcel·lí Antúnez, el proper divendres 22 de novembre a les 19:30 h a l’Espai Eat Art de Banyoles.

Aquesta exposició, una mena de Cambra de les Meravelles, està composta per elements diversos tots ells, relacionats amb la menja en l’obra de Marcel·lí Antúnez Roca. Es tracta de materials heterogenis, alguns produïts expressament per a la mostra, com el vídeo, dibuixos i còdex, així com altres materials restaurats. També hi trobem les escultures, material de les quals és la carn de porc, produïdes per l’exposició La vida sense amor no té sentit, presentada per primera vegada el 1993 a la sala Montcada de la Fundació La Caixa de Barcelona.

Per endreçar l’aspecte del menjar en l’obra i construir-ne el relat d’aquesta, l’artista ha utilitzat el model de figura de l’arbre. Aquest model, molt utilitzat en biologia, serveix en aquest exposició per determinar un arbre que té dues branques principals, la de menja real i la de la figurada, que surten del tronc de les matèries primeres. D’elles se’n deriven altres com la del joc, els ginys, l’orgia, la pell, el guarniment o la farmacopea i la faula. “En el país de Marcel·lí, el Xel·listan, hi ha un Arbre de la Menja del que res no es menja”.

Inauguració: Divendres 22 de novembre a les 19:30 h

Dates exposició: Del 22 de novembre del 2019 al 29 de febrer del 2020