La llibreria L’Altell organitza diverses activitats a l’Espai Eat Art

05/10/2020

Durant la primera quinzena d’octubre, l’Espai Eat Art acull algunes de les activitats organitzades per la llibreia L’Altell de Banyoles: club de lectura per a adults, per a infants i dues sessions de En viu i en directe poètic.

Dimecres 7 d’octubre (21:15 h)

Club de lectura adult amb La gran fortuna, d’Olivia Manning

Aforament complet

El primer club de lectura de l’octubre es basa en un viatge Romania. Aquesta novel·la forma part de la Trilogia Balcànica que ha passat a la història de la literatura anglesa del segle XX. Manning capta amb una habilitat extraordinària els estira i arronsa d’un matrimoni, així com el complex desenvolupament d’una guerra tal i com es respira al carrer. Està considerada una de les millors novel·les britàniques sobre la segona Guerra Mundial.

Dijous 8 d’octubre (21:15 h)

En viu i en directe poètic amb L’estiuejant de J. M. Fonolleras

Aforament limitat; inscripció pèvia al telèfon 972 580 270 o a laltell@laltell.cat

J. M. Fonalleras publica per primera vegada un poemari fruit del treball de dos anys, entre primavera del 2018 i la del 2020. Un recull de poemes que descriuen escenaris i que dibuixen paisatges, un conjunt de postal escrites tot mirant la platja. L’activitat comptarà amb la presència de l’autor i de l’escriptor i poeta banyolí J. N. Santaeulàlia, que realitzaran un petit tast de poesia.

Dissabte 10 d’octubre (10:30 h)

Cub de lectura infantil amb Jo et curaré, va dir el petit ós de Janosch

Aforament complet

Quan el petit Tigre es va posar malalt, el petit ós es va encarregar de cuidar-lo i amb la resta d’animals del bosc, el van acompanyar cap a l’hospital d’animals. La veritable amistat, especialment en els moments difícils, és la base d’aquest relat entranyable i de riure fàcil. Amb aquesta activitat s’inicia la segona edició d’aquest club de lectura per als més petits de la casa. Lectura compartida amb la família en la que els nens participants expliquen les experiències viscudes amb el llibre de Janosch.

Activitat cancel·lada

Dijous 15 d’octubre (19:30 h)

En viu i en directe poètic amb El rai dels innocents de Quim Español

En David, el noi innocent protagonista d’aquesta novel·la, viu en els marges d’una ciutat, un ambient inclement i desgavellat contra el qual intenta posar remei l’escola del barri on estudia i on conviuen adolescents de diferents orígens, amb la seva fragilitat i «aquell excés de forces vitals que els porta al caire de la catàstrofe». Els paranys i les adversitats del lloc amenacen el noi càndid, i la pregunta que el lector es fa és, justament, si l’home modest pot sobreviure en una societat despietada. Amb un llenguatge ric i precís, l’autor dibuixa amb vigor la singular manera de ser de l’innocent, i la de la constel·lació de personatges que s’hi relacionen. El ritme de la novel·la flueix puntejat pels contratemps que es viuen a l’escola i al barri, i s’accelera cap a un desenllaç desconcertant.