La Fundació Lluís Coromina organitza una jornada solidària i lúdica amb joves ucraïnesos

28/11/2022

El president de la fundació, Lluís Coromina, ha acollit durant tot un dia al grup de joves ucraïnesos que van arribar fa gairebé un any a Catalunya, després d’haver marxat del seu país a causa del conflicte bèl·lic. Des de la Fundació se’ls ha organitzat una jornada d’oci per conèixer la ciutat de Banyoles, que ha consistit en una visita especial per l’estany i altres indrets de la comarca.

Els onze nens i nenes ucraïnesos que han format part d’aquesta jornada van arribar a Catalunya el mes d’abril, després de travessar tot Europa acompanyats dels dos tutors de l’orfenat on residien a Dnipró, a l’est d’Ucraïna. Acollits per la família Torrent de l’església evangèlica baptista de Vilafranca del Penedès, el grup de joves orfes porta gairebé un any residint al territori català i refent les seva vida. Des de la Fundació Lluís Coromina, i amb l’objectiu de col·laborar amb la causa i la seva acollida, s’ha realitzat aquesta jornada lúdica per tal que els nens i nenes coneguessin la capital del Pla de l’Estany, així com les diferents instal·lacions de la Fundació. Una jornada solidària que, novament, ha unit art, natura i persones, i que ha comptat amb una petita acció simbòlica a l’estany de Banyoles, que s’ha omplert d’espelmes en commemoració als afectats per la guerra d’Ucraïna.