La Fundació Lluís Coromina col·labora en la primera edició del Premio de Narrativa Diana Zaforteza

24/01/2024

La Sala El Mirador del CCCB de Barcelona va acollir ahir al vespre la presentació de la primera edició del Premio de Narrativa Diana Zaforteza, un acte que va comptar amb la presència del comitè impulsor dels premis i, també, del president i del director de la Fundació, Lluís Coromina i Ricard Planas. Es tracta d’un certamen organitzat en memòria de la destacada editora mallorquina Diana Zaforteza, desapareguda el passat 11 d’octubre de 2022, que pretén incentivar la innovació literària i promoure l’autoria jove.

Podran participar-hi menors majors d’edat i menors de quaranta-tres anys amb obres originals, inèdites i no premiades anteriorment en llengua castellana, i el termini per presentar la sol·licitud finalitza el pròxim 1 d’abril de 2024 a les dotze de la matinada. La novel·la guanyadora rebrà una dotació de 20.000 euros i serà seleccionada per un jurat integrat per cinc professionals de prestigi en l’àmbit cultural i literari espanyol i llatinoamericà, format per Héctor Abad Faciolince, Isabel Coixet, Aixa de la Cruz, Ignacio Martínezde Pisón i Azahara Alonso. Edurne Portela serà la directora literària dels guardons i Ricard Planas, el gestor cultural i director executiu. Es poden consultar les bases completes aquí.