La Fundació Lluís Coromina col·labora en la primera edició de la Beca Berta Casas d’investigació en l’art contemporani

20/11/2020

La Fundació Atrium Artis i Bonart Cultural, amb la col·laboració de la Fundació Lluís Coromina i el Grup Excursionista i Esportiu Gironí (GEiEG), convoquen la primera Beca Berta Casas d’investigació en art contemporani.

Dirigida a artistes contemporanis catalans o moviments i institucions catalanes amb seu a Catalunya, l’objectiu de la primera Beca Berta Casas és promoure la recerca i la investigació sobre l’art contemporani, així com l’exploració crítica de les seves metodologies i el foment de la documentació, la publicació i la difusió de la investigació artística contemporània. La creació d’aquesta beca vol fer entendre la pràctica artística com a generadora i motor de coneixement.

La dotació ecònomica d’aquesta primera convocatòria és de 2.000 €, a la qual podran optar-hi artistes, historiadors, crítics d’art i altres professionals del sector cultural que realitzin tasques de recerca i investigació sobre l’art contemporani i el seu entorn.

El jurat de la primera edició estarà format per Montse Badia, crítica d’art i directora artística de la col·lecció d’art contemporani Cal Cego; Carme Clusellas, directora del Museu d’Art de Girona; Ricard Planas, editor de Bonart Cultural i director de la Fundació Lluís Coromina, i Guillem Bou, membre i secretari del Patronat de la Fundació Atrium Artis.

Les bases de la I Beca Berta Casas es poden consultar aquí.

Berta Casas: un nom clau en l’activisme cultural gironí

L’activista cultural Berta Casas, ànima de la Fundació Atrium Artis durant molts anys, va ser una peça clau d’iniciatives culturals i de la promoció d’artistes a la ciutat de Girona. Amb un tarannà dialogant, positiu, emprenedor i rigorós, va incentivar activitats i exposicions relacionades amb l’art i la cultura en diferents espais: la Galeria Només Art, el Centre Cívic de Can Ninetes al barri de Santa Eugènia o la biblioteca Iu Bohigas de la Factoria Coma-Cros de Salt, entre d’altres.