La Fundació ha col·laborat en les jornades ‘Paisatge, economia i empresa’ al Museu Marítim de Barcelona

28/11/2015

El paisatge és cada cop més una peça clau del desenvolupament local i un recurs econòmic de primer ordre, i no només per a sectors que en viuen directament, com el turístic o el vitivinícola. Hi ha un munt d’iniciatives innova- dores i emprenedores que són capaces de generar ocupació i que troben en el paisatge la seva font d’inspiració. D’altra banda, moltes empreses decideixen localitzar-se en un territori determinat –i no en un altre- perquè el seu paisatge dota de contingut i significació el seu producte. Aquestes empreses són les primeres interessades a vet- llar pel manteniment i la millora de la qualitat i singularitat del paisatge en el qual s’insereixen, perquè els atorga un valor afegit molt difícil de reemplaçar. Cada cop és més evident, per tant, el potencial competitiu i d’atracció d’oportunitats de negoci i emprenedoria que té el paisatge, sempre que no s’hagi banalitzat ni hagi perdut la seva identitat. I això val tant per a l’economia convencional com per als sectors econòmics alternatius. Uns i altres seran presents en aquest seminari internacional, que aprofitarà l’ocasió per comparar diverses experiències europees en la matèria, així com també per endinsar-se en les enormes possibilitats que ofereixen la cooperació pública i privada i el mecenatge en aquest terreny.