La Fundació al costat d’Albert Serra, en la 56a edició de la Biennal de Venècia

09/05/2015

El projecte de l’artista, que s’ha muntat íntegrament a les oficines que Serra té a l’edifici Puntal LAB de la Fundació Lluís Coromina de Banyoles, convida el públic a reflexionar sobre el canvi cultural de les societats modernes on les màquines tenen cada cop més importància. Es tracta d’un esdeveniment col·lateral que es pot veure a la ciutat de Venècia de la mà de l’Institut Ramon Llull. L’autor pretén que l’espectador analitzi la pèrdua d’autonomia davant de les màquines i els dispositius moderns.

Chus Martínez és la curadora d’aquesta gran instal·lació audiovisual que es projecte en cinc pantalles. Quatre de les projeccions són de tres hores de durada, mentre que l’altra és una mica més curta. Tal com explica Serra, aquestes pantalles constitueixen “idees que estan en fugida i que no tornen, que són llançades igual que passa al segle XXI”. Per fer les obres Serra ha comptat novament amb actors no professionals molts dels quals provenen del Pla de l’Estany.

Lluís Coromina, copropietari de l’empresa Andergraun Films que impulsa les pel·lícules d’Albert Serra, va ser present a la presentació de ‘La Singularitat’, l’obra audiovisual que representa a Catalunya a la 56a Biennal de Venècia i que es celebra del 9 de maig fins al 22 de novembre de 2015 a la ciutat dels canals.

foto 4 foto 2 foto 1