‘La caravana de Sofía’, un projecte de cooperació internacional a Mèxic

13/10/2020

En l’àmbit de la cooperació internacional, la Fundació Lluís Coromina ha donat el seu suport al projecte La caravana de Sofía, una iniciativa itinerant basada en l’experiència viscuda durant els últims cinc anys per diversos pobles originaris de Mèxic. Impulsat per Mariné Ayala Guerra i el seu marit d’origen català, el projecte té com a principal objectiu conèixer la realitat d’alguns pobles indígenes de les zones rurals mexicanes, on l’educació és pràcticament inexistent. La caravana de Sofía ha viatjat per diversos indrets dels Alts de Xiapes i Sant Cristòbal de les Cases per interactuar amb els infants d’aquestes comunitats i crear conjuntament una educació adequada, estructurada i basada en el desenvolupament de les seves qualitats, tenint en compte la seva realitat, els seus costums i la situació en la que viuen. Centrada en la sensibilitat individual de cadascun dels infants que han format part d’aquest projecte mòbil, Mariné Ayala i el seu marit han considerat necessari impulsar una educació digna per als menors de les diverses comunitats indígenes tsotsiles, situades a diversos indrets de Mèxic. Per això, entre moltes altres iniciatives, el divendres 9 d’octubre s’ha inaugurat el primer espai educatiu per desenvolupar diverses activitats educatives i potenciar les habilitats dels infants que habiten aquestes zones normalment oblidades i marginades.

Imatges del projecte La caravana de Sofía

Imatges del primer espai educatiu, inaugurat el 9 d'octubre de 2020