Projecte guanyador de la Beca de Conservació ICZ Keeper 2021, patrocinat per la Fundació Lluís Coromina

17/02/2021

Un any més, la Fundació Lluís Coromina ha donat suport a l’organització ICZ (Internacional Congress of Zookeepers) amb el patrocini de la Beca de Conservació ICZ Keeper. El projecte guanyador d’aquest any 2021 ha estat la creació d’un espai d’escalfament i recolliment per proporcionar refugi a diversos exemplars de dues espècies de langur en perill d’extinció (els trachypithecus germaini i els trachypithecus margarita), la majoria dels quals han estat rescatats de la xarxa de comerç il·legal de mascotes i animals de companyia de Cambodja.

La Beca de Conservació ICZ Keeper d’enguany s’ha destinat a l’Angkor Center for Conservation of Biodiversity (ACCB), fundat l’any 2003 a prop de la ciutat d’Angkor (Cambodja). Els principals objectius d’aquest centre de rescat i rehabilitació d’animals, que acull a més de 1000 exemplars de més de 50 espècies d’aus, mamífers i rèptils diferents, són promoure el rescat de la fauna nativa del país, promoure la sostenibilitat o dur a terme tasques d’investigació i de conservació de fauna al país, entre d’altres.

Juntament amb altres patrocinadors i col·laboradors com Oakvale Wildlife Park o Mr Richard Roswel, entre altres, la Fundació Lluís Coromina ha participat un any més en la nova convocatòria de la Beca de Conservació ICZ Keeper, i amb la seva aportació es millorarà el refugi de l’ACCB destinat a les diverses espècies de langur que es troben arreu del riu Mekong (Cambodja). Gràcies a la beca d’enguany, s’ampliarà el refugi d’Angkor s’ampliarà i es rehabilitarà la instal·lació amb làmpades de calefacció i  amb la creació de diverses zones d’abric i escalfament, destinades principalment a les cries i els exemplars més joves i vulnerables.

Què és l’ICZ?

L’ICZ (Internacional Congress of Zookeepers) és un xarxa mundial de cuidadors de zoològics que vetllen a nivell internacional per la cura professional dels animals i per la funció correcta dels zoos actuals. Entre els seus objectius principals es troben el suport a les associacions regionals encarregades de les cures professionals als animals, l’intercanvi de coneixements i habilitats, la formació o la promoció de projectes de conservació, entre d’altres.