Foto de l'Altra Editorial

La banyolina Pilar Codony, guanyadora del premi Documenta, a l’Espai Eat Art

25/02/2022

L’Espai Eat Art de la Fundació Lluís Coromina acull la presentació del llibre Distòcia (L’Altra Editorial) de la banyolina Pilar Codony, guanyadora del Premi Documenta 2021, atorgat per la llibreria d’humanitats Documenta de Barcelona. Organitzada per la llibreria l’Altell de Banyoles, l’activitat tindrà lloc el pròxim dimarts 1 de març a les 19:30 h a l’Espai Eat Art, i comptarà amb la participació de l’autora i de l’editora, Eugènia Broggi. L’aforament és limitat i es pot reservar plaça en aquest enllaç.

Tal i com expliquen els membres del jurat del Premi Documenta 2021, “Distòcia destaca pel ventall de personatges complexos i vivíssims que presenta, per la mirada íntima i valenta sobre l’avortament i la maternitat, per la representació del dia a dia en una granja de vaques i ovelles i d’un món rural molt arran de terra”. Un llibre que fuig dels populismes literaris i que dóna lloc a un relat autèntic, àgil i genuí, redactat amb una llengua entenedora i natural, “lluny d’artificis i pirotècnies embafadores”.

L’escriptora banyolina Pilar Codony també és veterinària d’animals de granja, sobretot de vedells, fet que queda palès en la seva obra i la seva forma d’escriure. Actualment viu en un poble del Pla de l’Estany, en un mas on comparteix l’espai rodejada d’animals i llibres.

Imatge: L'Altra Editorial