Jornada “Fem xarxa, creem oportunitats! La trobada de les fundacions culturals de Girona”

09/03/2023

El Puntal – Laboratori de les Arts de la Fundació Lluís Coromina a Banyoles ha acollit, aquest dimarts 7 de març, la trobada “Fem xarxa, creem oportunitats! La trobada de les fundacions culturals de Girona”, una jornada organitzada per la Comissió de Cultura de la Coordinadora Catalana de  Fundacions (CCF).  L’acte, nascut amb l’objectiu de conèixer altres entitats del sector, compartir projectes i crear xarxa, ha comptat amb l’assistència de diverses fundacions culturals d’àmbits molt diversos, com ara el cinema, la música, el teatre, els museus o la literatura, entre d’altres. La presentació ha anat a càrrec de la gerent de la Coordinadora Catalana de Fundacions, Sara Pérez; el director de la Fundació Lluís Coromina, Ricard Planas, i la directora de la Fundació Carulla i vocal de la Junta directiva de la CCF, Marta Esteve.

Durant l’esdeveniment, sis fundacions han compartit els seus projectes:

• Fundació Ciutat Invisible (“Festival Temporada Alta”), a càrrec de Marta Montalbán, membre del Patronat, i Eduard Balaguer, director adjunt.
  • Fundació Festival de Cinema de Girona (“Festival de cinema de Girona”), a càrrec de Lluís Valentí Bohigas, president i director de l’activitat.
  • Fundació Auditori Palau de Congressos de Girona (“Auditori Obert”), a càrrec de David Ibáñez, director.
  • Fundació Vallviva (“Festival Vallviva”), a càrrec de Mireia Morera, organitzadora del festival.
  • Fundació Josep Pallach (“LECXIT” i “Secrets a dues veus”), a càrrec de Josep Maria Soler, president.
  • Fundació Llibreria Les Voltes (“Les Voltes Educa”), a càrrec de Joan Matamala, president.

Pel que fa a la segona part de l’acte, s’ha dividit en quatre taules de treball “Reptes, barreres i propostes de solució”, un format amb diferents temàtiques amb la finalitat de compartir iniciatives i recursos, així com diverses solucions per afrontar possibles obstacles. Aquestes quatre temàtiques han estat la de mecenatge i captació de fons; comunicació i complicitat social; sostenibilitat i, per últim, aliances i treball en xarxa.

La trobada també ha comptat amb la presència de Josep Calatayud, director dels Serveis Territorials de Cultura a Girona de la Generalitat de Catalunya, i de Miquel Cuenca, regidor de Cultura, Patrimoni Cultural i Festes de l’Ajuntament de Banyoles.