Inauguració de l’Espai Inefable al restaurant Can Xapes amb obra de Lluís Vilà

28/04/2023

La Fundació Lluís Coromina i Can Xapes-espai gastronòmic han inaugurat, aquest dimarts 25 d’abril, l’Espai Inefable, situat al restaurant Can Xapes de Cornellà del Terri. Una iniciativa que uneix la gastronomia i l’art contemporani en un nexe comú: els sentits.

Foto: Pere Duran / Nord Media

L’Espai Inefable consta de dos salons privats del restaurant, convertits en un espai per oferir als comensals una autèntica experiència sensorial, amb la gastronomia combinada amb l’exposició d’obres d’artistes que utilitzen l’alimentació com a referent creatiu, de forma directa o indirecta.

Foto: Pere Duran / Nord Media

L’Espai Inefable s’ha inaugurat amb l’obra de Lluís Vilà i Vendrell, un artista banyolí amb una àmplia trajectòria en pintura, escultura i disseny. Lluís Vilà va iniciar la seva activitat artística a principi dels anys setanta i, des dels seus inicis fins a mitjan anys vuitanta, va treballar en el camp de la investigació i la instal·lació dins els corrents conceptuals de l’eat art i l’art fungible. Amb el temps, va deixar enrere les referències directes als elements comestibles i, sense perdre la seva essència, va començar a treballar amb nous materials com el ferro i la pintura sobre paper. En aquesta nova etapa, es va interessar per l’embolcall del menjar en conserva (les llaunes), i va presentar diverses escultures amb ferro i sense volum, que van ser presentades a la Sala Vinçon de Barcelona (1990) i a la Sala Tránsito de Madrid (1991). Una constant en la seva obra és la utilització de materials fungibles, així com la seva crítica dirigida a la societat de consum, que va quedar perfectament reflectida a l’exposició Àlef (1996), treball en què va utilitzar la seva pròpia sang com a pintura i que es va presentar a la galeria Alter Ego de Barcelona. A partir d’aquest moment, integra el seu propi llenguatge pictòric i escultòric i crea diverses sèries d’escultures com Navegants (1995-1997), Contraris (1995) o Logos (2001). Un dels darrers treballs és Nautes (2006), una obra molt propera a l’art conceptual en la qual reflexiona amb un to irònic, paradoxal i crític a través d’escultures i pintures de cos infantil que renuncien a la seva iconografia del cos habitual.

Foto: Pere Duran / Nord Media

Durant la inauguració, en la qual van assistir patrons i col·laboradors de la Fundació Lluís Coromina, es va presentar el llibre editat de Lluís Vilà, que es podrà adquirir al mateix restaurant.