Finalitzada la intervenció pictòrica de Jordi Bosch “Barraca” a l’edifici El Puntal Lab de Banyoles

13/05/2021

L’edifici El Puntal – Laboratori de les Arts de Banyoles ja llueix l’obra pictòrica del creador banyolí Jordi Bosch Lleó, conegut amb el nom artístic “Barraca”. Inspirat en la capsa de llapis de colors Alpino, l’artista ha creat aquest disseny exclusiu, ideat especialment per la seu de la Fundació Lluís Coromina, i ha omplert de colors la paret que dóna al parking de la fàbrica del Grup AgriEnergia. A continuació es pot visionar el vídeo en què l’artista explica el procés de creació de l’obra, el qual ha durat dues setmanes:

Jordi Bosch Lleó “Barraca”

Nascut a Banyoles l’any 1957, l’artista Barraca exposa regularment des de l’any 1979. Alguns dels seus treballs estan emmarcats dins les sèries:”Exercicis sobre un llapis”, “Emmotllats de cartró”, “Carrers i espais somiats”, “Bars” o “Davant del vidre”, entre d’altres.

El gener de 1985 enceta un nou llenguatge plàstic batejat pel crític d’art Jaume Fàbrega amb el nom de Nivopintura, que fa referència a l’acció pictòrica efímera que utilitza la neu com a suport. Cal destacar la nivopintura El Bullidor realitzada al Pas de la Casa (Andorra) l’any 1987, d’una extensió de 20.000 m2 i enregistrada per la Televisió Espanyola per emetre en el programa Punt de Fuga, i Sang de neu, espectacle pictoricoteatral realitzat amb Babaus Teatre l’any 1997. Barraca ha realitzat nivopintures als Alps, als Andes, a Karakorum i també a l’Himàlaia.

A més, l’artista té diverses obres exposades a l’aire lliure a diferents poblacions com Banyoles, Porqueres (passeig d’escultures de Can Ginebreda), Cornella del Terri, Palol de Revardit o Sant Gregori, entre d’altres. Entre altres llocs, ha exposat a Can Ginebreda (Porqueres); Arco (Madrid); Art Expo (Montreal-Canadá); les galeries Metronom i Angela Rodeja (Barcelona); Expoart, Espais i sales municipals (Girona); Sala Tretze (Banyoles); Art-3 (Figueres); Les Bernardes (Salt), bars restaurant com La Penyora (Girona), Piscolabis (Barcelona) i 1929 (Banyoles). També ho ha fet a Olot, Blanes, Sarrià de Ter, Cotlliure, Niça i Cannes (França).