Exposició de Rosalía Banet a l’Espai Eat Art LLuís Vilà de Banyoles

25/09/2011

L’exposicio Eat More Disappear de Rosalía Banet inaugura les reformes de l’Espai Eart Art Lluís Vilà de Banyoles.

L’Espai Eat Art Lluís Vilà acull l’exposició “Eat More Disappear” de Rosalía Banet (Madrid, 1972), que es podrà visitar fins al 15 d’octubre i que és tot un al·legat sobre les relacions de les persones i el menjar. L’acte, presentat per Rosa Pera, directora del Bòlit. Centre d’Art Contemporani de Girona, també va comptar amb parlaments de Josep Santacreu, director de DKV –empresa col·laboradora en aquesta exposició–, i de Lluís Coromina, col·leccionista i impulsor de l’Espai Eat Art i Lluís Vilà Showroom de Banyoles.

Eat More Disappear de Rosalía Banet
Amb aquesta mostra de Rosalía Banet, l’Espai Eat Art apronfundeix sobre les connotacions socials, culturals i identitàries del menjar. Com deia l’antropòleg Levi-Strauss, “menjar és molt més que nodrir-se, és una expressió alhora del self i del grup social, de l’intercanvi de l’home i el seu mitjà”.
Rosalia Banet parteix de la teoria plantejada per Levi-Strauss i proposa una reflexió, a través del mejar, sobre la cultura, la societat i l’individu. Als seus treballs els aliments funcionen com a metàfores al voltant de la por, la soledat, el dolor i els més diferents sentiments que es veuen convertits en aliments.
El títol de la mostra, Eat More Disappear, fa referència a les estratègies comercials de les grans companyies d’alimentació, l’únic interès de la qual és augmentar les vendes i els beneficis. A partir dels seus treballs, d’una aparent estètica naif, Banet reclama l’atenció sobre una societat que viu dels excesos, caos i superabundància, dins la qual l’ésser humà es va esvaint, al mateix temps que es creen desigualtats, prejudicis i marginació.

Un banquet que ens convida a reflexionar sobre la influència dels mitjans de comunicació sobre el que mengem i en el que ens podem convertir després de la ingesta de certs aliments. En aquest enorme supermercat en què s’ha convertit el món, les identitats queden reduïdes a unes poques i convenients identitats de plàstic.
Rosalia Banet, com escriu Ricard Planas, director de l’Espai Eat Art, al catàleg “en propicia un debat sobre el menjar terrenal a través d’un menjar terrenal fictici que ella s’inventa-crea i que és, alhora, la menja espiritual sota el suggeridor títol d’Eat More Disappear.

Rosalía Banet és Doctora en Belles Arts per la Universitat de Vigo i fou professora de Pintura a la Facultat de BB.AA d’Altea. Ha exposat individualment en diverses galeries espanyoles i de l’estranger. De la mateixa manera ha participat en importants fires internacionals d’art contemporani, com per exemple Arco, Frieze Art Fair, Art Chicago o Art Basel Miami Beach.