‘Eugenio Ampudia. Concert pel Biocè’, a l’Espai Isern Dalmau de Barcelona

13/09/2021

La Fundació Lluís Coromina presenta l’exposició de fotografia Eugenio Ampudia. Concert pel Biocè, un recull d’imatges de l’acció Concert pel Biocè del reconegut artista conceptual Eugenio Ampudia que es podrà visitar a l’Espai Isern Dalmau de Barcelona fins al 10 de febrer de 2022. L’exposició s’inaugura el pròxim divendres 17 de setembre a les 19:30, i l’aforament serà limitat.

L’acció Concert pel Biocè d’Eugenio Ampudia, que va comptar amb la participació de la Fundació Lluís Coromina, va tenir lloc el 22 de juny de 2020 al Gran Teatre del Liceu amb motiu de la reobertura de l’emblemàtic espai cultural després del confinament i l’estat d’alarma causat per la crisi sanitària del Covid-19. L’artista va idear aquest “concert botànic” com un acte simbòlic d’un canvi de paradigma, i va comptar amb 2.292 plantes –l’aforament total del teatre– i la participació del quartet de corda UceLi Quartet, que va interpretar la peça Crisantemi de Giacomo Puccini.

El concepte biocè, suggerit per la comissaria de l’acció Blanca de la Torre, té com a finalitat substituir el terme antropocè, que fa referència al deteriorament del planeta a causa de l’impacte de l’home. Per aquesta raó, la paraula biocè apel·la al començament d’una nova era en la que finalment es situï la vida en el centre. Partint d’aquesta base, l’obra  d’Eugenio Ampudia busca retallar les distàncies entre ètica i estètica, i reivindica la importància de vincular-nos de forma ecològica i responsable amb el nostre territori.

Realitzada amb la col·laboració de la Galeria Max Estrella, l’exposició Eugenio Ampudia. Concert pel Biocè inclou diverses imatges de la citada obra, així com un vídeo artístic del projecte. Amb aquesta mostra, la Fundació Lluís Coromina vol reivindicar un dels seus principals lemes, Som natura, i plasmar una vegada més el seu desig de donar suport a iniciatives disruptives que posin en valor la importància de preservar els ecosistemes naturals.

La mostra, que s’inaugura aquest divendres 17 de setembre a l’Espai Isern Dalmau i tindrà un aforament limitat, es podrà de dimarts a divendres de 17 h a 20 h i els dissabtes de 10 a 13 h, fins al 10 de febrer de 2022.

Més informació de l’artista

Eugenio Ampudia és un artista conceptual que viu i treballa a Madrid. Cal destacar les seves exposicions al Jordan National Gallery of Fine Arts (Ammán, Jordània); Museu Carrillo Gil (Mèxic); Boston Center for the Arts (Boston, Estats Units); Ayala Museum (Manila, Filipines) o  La Casa Encendida (Madrid), entre moltes altres. També forma part de col·leccions  com les de MNCARS, MUSAC, ARTIUM, IVAM, Fundació La Caixa, Fundació Pilar i Joan Miró, DKV, Olor Visual, Fundació Lluís Coromina i Cuatrecasas, entre d’altres.

Dates exposició: Del 17 de setembre de 2021 al 29 de gener de 2022

Localització: Espai Isern Dalmau | Carrer Mallorca, 305 – Local 2, 08037, Barcelona

Horaris: De dimarts a divendres de 17 h a 20 h | Dissabtes de 10 h a 13 h

*Els dies 24, 25 i 31 de desembre, i l’1 i el 6 de gener, l’espai estarà tancat al públic.